Senaste nytt

Vart reser man i juli? (Bröllopsresa/solsemester utanför Europa)

Bröllopet som skulle ha skett nu i Augusti är ombokat till början av juli 2021 och bröllopsresan som skulle gått till Fiji i november är avbokad och nu letar vi en ny resa.

Resmål vi kikade på när vi bokade den ursprungliga resan var framförallt Karibien och Söderhavet men den här gången vill vi åka direkt efter bröllopet, dvs. i början av juli nästa år och vädret verkar inte vara så bra kring dessa destinationer denna tid på året.

Det vi vill åt är en härlig flygupplevelse i Business eller First då vi sparat ihop ca 230k poäng och en 2-4-1 och gärna ”långt bort” så vi dels får njuta av resandet i sig och även att resmålet känns mer exotiskt. Destinationer kring medelhavet är därför inte aktuellt.

Var hittar vi strålande sol, vita stränder och turkost hav i juli? Har ni några rekommendationer?

Alla tips uppskattas!
 

MLG55

Medlem
Bali borde fungera i juli, om du inte redan varit där.
Själv var jag på bali i April och sen en gång till i september 2019
Fantastiskt båda perioderna...åk ut till Giliöarna och njut :)
Relativt lätt att hitta fina platser i business
Åker tillbaka i Augusti 2021
 

taxvalp

Medlem
Söderhavet funkar bra i juli. Besökte Cook-öarna i juli förra året och om man står ut med en regnskur och lite mulet ibland är det inga problem. Det går ju liksom ändå inte att vara i solen hela tiden... Hawaii fungerar också.
 
Rarotonga har alltid varit en dröm men vädret har sett ut såhär hittills i juli så det känns för osäkert
 

Attachments

  • D6DA0B30-4AF0-4A47-9A74-27A374323184.png
    D6DA0B30-4AF0-4A47-9A74-27A374323184.png
    149,7 KB · Visningar: 187
Bali kan vara ett alternativ men där har vi varit förut så helst vill vi hitta något nytt. Maldiverna i kombination med Sri Lanka har jag också varit inne på men jag tycker vädret ser riktigt dystert ut just nu i alla fall.

Tulum/Cancun verkar vara relativt solsäkert.
 

taxvalp

Medlem
Rarotonga har alltid varit en dröm men vädret har sett ut såhär hittills i juli så det känns för osäkert

Det var onekligen några grader kallare än vid mitt besök, å andra sidan är minimitemperaturen ett bra golv (såg en dag i prognosen där både max- och mintemp för dygnet var 21 grader). Jag förstår din osäkerhet. Å andra sidan är det ju cyklonfritt under perioden, varje årstid har sin fördel.

Franska Polynesien är ju också ett alternativ, varmt och inte så mycket regn i juli men å andra sidan högsäsong (i normala tider).
 

Mikado

Medlem
Vi var på Zanzibar i juni för några år sedan, det var riktigt härligt, deras regnperiod hade precis tagit slut då. Tyvärr är det väl inte de roligaste flygbolagen som tar er dit. Även Seychellerna älskade vi när vi var där i mars i år, men samma sak där, halvtrista flygbolag (vi flög med Ethiopian vilket var helt okej men långt ifrån Singapore Airlines tex).
 

Thefish

Medlem
Vi brukar alltid resa långt i juli med blandat väderresultat som följd. Antingen är det monsuner och orkaner eller annat jävelskap som förstör upplevelse. Men... det positiva är ofta en annorlunda semester än kanske planerat och oftast betydligt färre turister.
Östra Thailand är ofta helt okej i juli.
Mauritsius kan vara snorkallt i juli.
I Karibien får man hålla hårt i hatten för att inte blåsa bort.
Bali var tokfullt med berusade australiensare.
Bäst so far i juli, Hawaii och Malaysia/Vietnam
 

Frisk78

Medlem
Jag och barnen var till Maldiverna i Juli -19 och det var totalt 30 minuter regn på 8 dagar. Det kommer kortare skurar och det är nästan skönt med lite regn då det kan bli väldigt varmt annars. Jättefint ställe, dyrt men det är väl ingen nyhet för de flesta.
 
Toppen