Senaste nytt

Vart åker vi på BusinessClass i sommaren 2013?

palmen

Moderator
Midsommar på Utö enligt tradition.
En tripp till Budapest efter det för en långweekend (torsdag-måndag) med stopp i Munchen på vägen hem för att dricka någon öl eller så.
60-års fest på Åland (inte jag som fyller).

Utöver detta är väl planen att komma ut till Utö så mycket som möjligt när det passar. Större delen av sommaren går dock åt till jobb för att kunna resa på vinterhalvåret.
 

Totopez

Medlem
Familjesemester i amerikatt. Flyg ARN-EWR 14 juni, tre nätter på Staybridge Suites Times Square, bokat med köpta PC-poäng, 560 USD för fyra personer i tre nätter, inkl frukost. EWR-MCO 17 juni på eftermiddagen, boende en dryg vecka på olika Radisson, bokade med poäng såklart. En natt på Loews Royal Pacific Resort som ger två dagar med obegränsat Express Pass på Universal Orlando.
Sedan n vecka i lånat hus på Anna Maria Island, innan två ytterligare nätter i Orlando innan hemresa MCO-EWR-ARN den 4 juli.
 

jumbooze

Medlem
Familjesemester i amerikatt. Flyg ARN-EWR 14 juni, tre nätter på Staybridge Suites Times Square, bokat med köpta PC-poäng, 560 USD för fyra personer i tre nätter, inkl frukost. EWR-MCO 17 juni på eftermiddagen, boende en dryg vecka på olika Radisson, bokade med poäng såklart. En natt på Loews Royal Pacific Resort som ger två dagar med obegränsat Express Pass på Universal Orlando.
Sedan n vecka i lånat hus på Anna Maria Island, innan två ytterligare nätter i Orlando innan hemresa MCO-EWR-ARN den 4 juli.

Hur var ekonomin för köpta PC poäng? Köpte du alla poängen du behövde eller?
 

majer

Medlem
Först ska jag ta mig hem (fast det är ju för arbetsgivarens räkning), mitt i sommaren. Routingen lyder LAX-ZRH-ARN med LX.

Sedan en egenkomponerad RTW för egen del.
ARN-FRA-YVR (LH)
YVR-HKG-BKK (CX)
BKK-ARN (TG)

Utöver det inget planerat.
 

Perra

Medlem
Midsommar på västkusten så klart ska försöka hinna upp en vända till Sthlm

Annars blir det tömning av bonuskontona i sommar

USDM: CPH-FRA-BKK-HKG-HND (LH C , THAI F och ANA C)
UA: NRT-BKK-AKL-NAN (THAI C och NZ C) sen NAN-AKL-NRT (NZ C )
USDM: HND-SIN-BKK-CDG-CPH (SQ C, THAI F och SAS "C")
 

bhen

Medlem
Blir besök i Luleå,visby,sthlm,dubrovnik. Mest nöjd med biljetten LLA-VIS med DY för 612kr med 2bagage och sätereservation (ingår i avtalepris).
 

alha4059

Medlem
En del resor med jobbet inplanerade:

Tre turer ARN-VIE (OS)

En sväng till Jakarta över midsommar: ARN-IST-CGK (TK)

ARN-FRA-LIS i augusti (SK/LH)

en vecka i Singapore i början av september ARN-LHR-SIN (SG)

samt en USA-resa i slutet av september ARN-ORD-LAX (SK/UA)
 

Totopez

Medlem
Hur var ekonomin för köpta PC poäng? Köpte du alla poängen du behövde eller?
Jag köpte alla poäng, var inte ens medlem innan. Som alltid när det gäller att köpa poäng så handlar det om att köpa vid rätt tillfälle och använda på bästa möjliga sätt, då kan man få riktigt bra värde. När jag köpte poäng var det en 50%-extra kampanj, tyvärr hade jag missat den som var 100% tidigare, men jag behövde 75000 poäng, så jag köpte 50000 och fick resten på köpet. Kostnaden blev viss 575 USD ser jag när jag kollar kvittot.

Om jag hade bokat samma rum hade det kostat kring 1000 USD inkl skatter, så jag tycker nog att det var rätt bra. Nu har man tyvärr höjt poängpriset för det hotellet, och det gäller att hålla koll på var man får mest bang for the buck. När jag köpte blev jag också PC Platinum på köpet, men numera är inte köpta poäng statusgrundande, tyvärr.
 
Toppen