Senaste nytt

Vart åka i slutet av november

Palazzi

Medlem
Tack, skall kolla Tel Aviv, har varit i Jerusalem men har aldrig stannat i Tel Aviv. Är ju ex-GOT/GSE såklart. Vi kanske åker månaden innan, min kollega sa att Lissabon är helt ok i slutet av oktober, hittade biljetter med Brussels för runt 4500 kr för två, känns som ett klipp, så kom gärna med hotelltips i Lissabon också Palazzi

De tipsen får vi nog vänta in från någon annan,för det var 12år sedan jag besökte Lissabon (ingen aning om hotellet) :).
 
Tack, skall kolla Tel Aviv, har varit i Jerusalem men har aldrig stannat i Tel Aviv.

Jag funderar också på Tel Aviv. Hur är det egentligen, om man har israeliska stämplar i passet finns det risk att man blir portad i vissa arabstater och vice versa?
Isåfall vilka arabstater? Funderar även på att resa till Förenade Arabemiraten.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag funderar också på Tel Aviv. Hur är det egentligen, om man har israeliska stämplar i passet finns det risk att man blir portad i vissa arabstater och vice versa?
Isåfall vilka arabstater? Funderar även på att resa till Förenade Arabemiraten.

Sedan någon månad tillbaka stämplar man inte "västerlänningar" alls längre!

Har tänkt skriva detta i någon egen tråd men nu får det stå här istället.
 

rvarttinen

Medlem
Lissabon är mycket trevligt, flög också dit med Brussels (och TAP och LH), härligt kravlös stad utan mycket måsten men med många uteserveringar med fin utsikt :) Åk den där gamla spårvagnslinjen med utsikt över gamla stan och havet och gå av vid nästa cafe. Hotellet vi bodde på var inget särskilt men kostade inte mycket heller...man får mycket för pengarna där.
.... .

Kan rekommendera: Internacional Design Hotel - Boutique Hotel Lisbon | hotell i Lissabon
 

Gus

Medlem
Långhelg månadsskiftet nov/dec är ju perfekt för Tel Aviv, men jag har för mig från någon annan tråd att du varit där redan? I luften är det ju ofta rätt varmt där även den tiden på året, runt 25 skulle jag tippa.

Det är inte alltför regnigt i Tel Aviv denna perioden? Funderar nämligen själv på tel Aviv i mitten av november.

Någon som vet om man kan flyga First Class till Tel Aviv från Stockholm (helst som man kan boka med UA miles)? LH gjorde väl detta förut men det är borttaget vad jag förstår. Annars flyger Swiss dit i Airbus A340-300, kostar 27500 United miles enkel väg i business, det är väl ganska bra värde?
 

ACervin

Medlem
Marbella har jag besökt i november några gånger, fast i början. Vädret har varit väldigt bra. Har utan problem legat på stranden och det är behagligt öde. En förhållandevis kort flygresa och hyrbil från Malaga till området runt Puerto Banus.
 

Jonas C

Medlem
Annars flyger Swiss dit i Airbus A340-300, kostar 27500 United miles enkel väg i business, det är väl ganska bra värde?

Jag hade nog hellre köpt en resa i Economy med SWISS för drygt 2000kr och använt poängen till en Japan – Söderhavet redemption. Flygtiden på ZRH-TLV är ganska kort och allt för ofta så byter de ut A330/340 mot en A320, så jag hade nog ogärna tagit den risken. Likaså är det short haul service i Business på dessa flygningar.
 

Ubbe

Medlem
Jag vill ju inte klanka ner på en rekommendation, men jag har varit i Budapest 1v efter det datum du skrev. Det var helmulet i 6d, och det var så kallt att det tvingades stänga av utomhusbaden.... Själva tanken med Budapest är väl att besöka Cafeer + bad, och jag fick inget :(.

När det handlar om slutet av November så har ju alla Europeiska destinationer mer eller mindre vinter (åtminstone inte badtemperatur).

Vist är det kallt i luften men en fantastisk känsla att bada i en pol när snön faller. Gjort det i Budapest i december och skall ner dit månadsskiftet nov-dec i år igen.
 

Palazzi

Medlem
Vist är det kallt i luften men en fantastisk känsla att bada i en pol när snön faller. Gjort det i Budapest i december och skall ner dit månadsskiftet nov-dec i år igen.

Japp, det är det normala. När vi var där var det dock köldrekord, så de stängde av utomhuspoolerna då de misstänkte att ledningarna kunde frysa. VI fick bada inomhus istället.... Imponerande bad, men lite av känslan försvann ju när man inte fick simma runt utomhus :(
 
Toppen