Senaste nytt

VARNING! SAS har "tryckfel" i listan på uppgraderingsbara bokningsklasser

AABack2ARN

Medlem
Det retar mig lite att SAS fortfarande inte har uppdaterat sas.se eller sas.no med de nya bokningsklasserna för uppgraderingsbara biljetter på Swiss. På flysas.com stämmer ju informationen.

Jag påpekade att det var skillnader förra veckan och undrade viloken som var korrekt men ännu inget svar från SAS Support.
 

agehall

Medlem
Näe, det är inte alls bra. Nu har ju Swiss som tur är fri återbetalning inom 24h, så ifall man upptäcker problemet direkt är det lösbart. Annars är det riktigt tråkigt.
 

StarFlyer

Medlem
Tänkte boka en semestertripp för familjen med LX, självklart vill jag kunna uppgradera. Ringde därför SAS för att dubbelkolla att det fortfarande är YMBU som gäller för uppgradering from economy till business. Efter 10 minuters väntan fick jag svaret "Nej, det är fel på den engelska hemsidan, det är YMBH som gäller". Jag ifrågasatte naturligtvis detta men SAS killen står fast vid att det är H och inte U. Vad ska man tro?
 

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på att U är en dyrare klass än H (på Swiss) har jag svårt att tro att det är H man kan uppgradera... På sträckan ARN-NYC skiljer det 900 kronor innan påslag för skatter och bränsletillägg.

LXs bokningsklass-stege verkar vara FA JCDZ YBMUHQVWSTLK i fallande ordning. F kan man få för 66000 kr plus tillägg medan K går på 1969 kr...
 

StarFlyer

Medlem
Fantastiskt! Nu är äntligen den svenska sidan uppdaterad med YMBU! Jag ringde och tjatade igen idag, gjorde susen :) (har dock inte kollat hur det ser ut på övriga språks sidor)
 

AABack2ARN

Medlem
Var ju därför bara "tvungen" att kolla på sas.no och givetvis är det INTE uppdaterat där. Dock inte speciellt förvånad :-(
 
Toppen