Senaste nytt

VARNING: Kaos på Heathrow

Paby

Medlem
Näe, kaoset som det pratades om skulle vara under OS verkar ha uteblivit helt. Verkligheten ser ut att vara precis tvärtom, tack o lov. Deathrow (och UK i stort) ansåg sig kanske inte ha råd med sån PR.
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
London överlag är inte alls så trångt som man befarade. Semester, mao många som flytt staden. Är på väg över idag för att kolla OS imorgon och njuta av BA hospitality. Återkopplar till helgen.
 

Concorde

Founding Member
Onsdag kväll var det i princip tomt i immigration. Ganska lite folk på T5 idag också. Mycket god nudel och biff soppa som avnjuts på Concorde Room. ;)
 

sembl

Medlem
Imorse på LHR, helt folktomt. Man kunde välja och vraka bland immigration officers. 0 kö helt enkelt.
 

Axelzon

Medlem
Det är ju mer folk på Ängelholms flygplats än i kontrollerna på Heatrow! Skönt, växling mellan T5 - T3 samt security i T3, en person före i kö (bild) i transfer och ingen i security (Fast Track). Nu nice i CX lounge med en drink och fin utsikt (bild).

Cheers.... :cool:

noque.jpg

sklhr.jpg
 

sembl

Medlem
En liten uppdatering nu när OS är över och de kör paralympics istället.

Idag är nog lite av rekord, från att jag gick av planet, genom immigration på ca 2 min, en snabb pissepaus och min väska som var priotaggad var redan på bandet och var bara att plocka upp.

På under 10 min så var jag ute och väntade på RailAir med mitt bagage från det att jag fick gå av planet..

Kan någon svara på varför det alltid tar evigheter med bagage på Arlanda när man landat. Är det fel i systemet hur man hanterar bagaget, för lite personal, omotiverad personal eller felkonstruerat helt enkelt.
 

erhel

Medlem
En liten uppdatering nu när OS är över och de kör paralympics istället.

Idag är nog lite av rekord, från att jag gick av planet, genom immigration på ca 2 min, en snabb pissepaus och min väska som var priotaggad var redan på bandet och var bara att plocka upp.

På under 10 min så var jag ute och väntade på RailAir med mitt bagage från det att jag fick gå av planet..

Kan någon svara på varför det alltid tar evigheter med bagage på Arlanda när man landat. Är det fel i systemet hur man hanterar bagaget, för lite personal, omotiverad personal eller felkonstruerat helt enkelt.

Som kommentar på det brukar jag alltid få vänta ganska länge på bagaget även på LHR. Men inget slår tyvärr ARN. Jag tror det handlar mycket om personalen.

Ett exempel på det är i påskas när vi kom hem med sena kärran från LHR och då lastade lastarna bagaget på bandet efter en evighet, men då ville det sig så att en väska fastnade i öppningen vilket gjorde att bandet stannade. Inget hände på ett bra tag och till sist gick jag till servcedisken varpå kvinnan där suckar och säger att "då har lastarna åkt hem nu igen". 15 minuter senare har hon jagat fram någon som fixar loss väskan. Vilken inställning från personalen när de hellre åker hem 10 minuter tidigare än ser till att jobbet är ordentligt utfört...
 
Toppen