Senaste nytt

VARNING: Kaos på Heathrow

Traveller

Medlem
SK525 till HTR i går fredag, i princip inga köer - gick igenom iriskontrollen ändå. SK528 tillbaka, gick fast track, 5 pers framför. Snigelvägen inte alls så lång kö. Blev "dammvippad", men även denna gång inga spår av narkotika.. Men tänk om... Vad säger man om det är ett positivt utslag på vippan? Jag som aldrig ens provat något som är starkare än cigaretter....
 
Det finns fast track vid transfern för Silver, Guld, Club World och First passagerare. Längst bort till höger har du en ränna för Fast Track. Den leder till en separat rulltrappa och separat säkerhetskontroll. Problemet är att BAA ibland inte har koll där uppe varav dom första scannersen kan bli tjocka. Håll ögonen öppna efter rulltrappan och välj en maskin som ser lugnare ut. Visa ditt BP med Fast Track status om dom (BAA goons) tjaffsar.


Efter rulltrappan har det alltid varit en avspärrning som tvingar en ut bland kreti och pleti, dvs Fast Track är stängd.
 

Concorde

Founding Member
Inte korrekt. Avspärrningen är där ibland och sällan övervakad av BAA, mao den fyller en rätt begränsad funktion.
 

bL0m

Medlem
Jag kan ge en uppdatering ikväll då jag flyger economy till London med SK1523.

/Blomman
 
Var där 30/4 på förmiddagen, flöt igenom på under 5 minuter.

Security gick på ungefär samma tid, dock så ville de dammvippa mitt baggage (hade med mig en baggagevåg som de aldrig hade sett innan), så det tog lite längre tid i slutändan.
 

bL0m

Medlem
Du har helt rätt.

Dock gick det smidigt och snabbt idag 3 maj, jag fick stå i kö under 5 min. Sen fick jag ställa mig i en säkerthetssluss. Efter detta kunde jag promenera till expresståget.
 

Traveller

Medlem
Igår gick tydligen det ut ett meddelande om att personalen i passkontrollerna hotar med strejk i mitten av maj. Detta meddelande fick jag från min resebyrå.
 
Toppen