Senaste nytt

Varning för låååång kötid till säkerhetskontroll Chicago O'hare

mha321

Medlem
Intressant att när jag landade 17 april på EWR och kommit av planet bland dem första och upp så såg jag att de va väldigt få "kiosker" öppna. Dock ändå helt tomt i princip så hela processen med immigration, hämta väskan och genom tull va över på 25 min.
Jag trodde det i första hand var tsa som hade problemen, och då drabbas ju inte immigration.

Vet att United tex skickat ut sms till många som åkt från ewr om att vara på flygplatsen minst 2-3 timmar före när det gäller domestic...

Jag landade på ewr den 16e och var igenom på ca 10 minuter från deboarding till airtrain. Det var en person före mig i lön till kiosken, så de öppnade en ny åt mig... Nya tiden för sas från Stockholm verkar vara bra :)
 

kaktusen

Medlem
Det var en artikel om detta i NY Times för ett par dagar sedan. Räkna med timmar och inte minuter på flygplatserna säger man. Köerna är brutalt långa på många håll. Värdelösa TSA har mindre personal och antalet resenärer ökar vilket innebär problem. Det finns några mysiga köbilder i artikeln.

Security lines at airports are getting longer — much longer — and wait times could reach epidemic levels when air travel peaks this summer, according to airlines, airports and federal officials. A combination of fewer Transportation Security Administration screeners, tighter budgets, new checkpoint procedures and growing numbers of passengers is already creating a mess at airports around the country.
 
image.png


denna kan bli spännande :)
 

Swisser

Medlem
Tack för varningen! Jag förstår inte hur de tänker "over there". De gör det ju nästan totalt oattraktivt att flyga till USA. Hoppas de inser att flygresenärerna inte har lust att stå i köer timtals och att de därför höjer servicegraden och utökar personalstyrkan.
 

FF#1

Medlem
Lite OT men någon som vet hur det är på EWR i dagarna, lika illa? har en 2:20 byte där som jag känner på mig inte kommer att gå.
 

jerixon

Medlem
Jag har bara 1.40 när jag ska byta i September från Lufthansa Business till United för avfärd till Minneapolis. Visserligen sent på kvällen, men kan bli spännande. Missar gärna inte flyger då jag ska besöka Ryder Cup dagen efter....
 

kaktusen

Medlem
USA är ett av mina tre "hem" men jag undviker numera att åka dit. Känns lite som att åka till Dominikanska Republiken i slutet at 90-talet. För mycket strul och idioti från TSA och många andra. Hoppas att köerna inte är alltför långa och att ni hinner med era connections.
 
Toppen