Varning för låååång kötid till säkerhetskontroll Chicago O'hare

Diskussion i 'Flygplatser' startad av rogeks, 3 Maj 2016.

1. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör gärna det, jag passerar SFO T3 på söndag och ORD T5 på måndag och slipper mer än gärna att ankomma tre timmar innan avgång!

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. Johanna

Johanna Medlem

Min första tanke med. Det finns vissa ställen där de har bra tempo annars är alltid min reflektion i USA att de är så långsamma och ineffektiva.

3. Crater

Crater Medlem

Fast det har mer med den amerikanska mentaliteten än TSA i sig.

4. Johanna

Johanna Medlem

Det tyckte jag framkom av mitt inlägg och av agehalls.

5. Crater

Crater Medlem

Jaha, ok då, detta är ju en tråd om TSA, så det var mest därför, men det är ju min åsikt naturligtvis.

Det är ju en sak som ingen kan ändra på förövrigt, för att försöka hålla on topic, mentaliteten alltså.

6. MedelSvensson

MedelSvensson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tog 5 minuter vid 7am i morse på EWR terminal C. Hela processen från att lämna hotellrummet på Marriott till loungen tog 35 minuter.

Så nu har jag alldeles för mycket tid att slå ihjäl innan boarding.

7. Flixflex

Flixflex Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    7 personer i kö på newark terminal b nu under EM. Inget kaos att skåda

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att USA är lediga även i morgon måndag är väl söndagen en av de lugnare dagarna att flyga på skulle jag tro. Lite som midsommardagen i Sverige - det brukar vara ganska lugnt.

9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SFO T3 inga köer alls. Spöklikt tomt. ORD T5 i morgon på memorial day lär inte bli någon promenad i parken dock.

10. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag säger som trollmamman i "Trolltyg i tomteskogen" - Det var förskräckligt!

Nejdå, det var faktiskt helt odramatiskt. Det kryllade av blåklädda tjänstemän, hundar och diverse vakter i olika uniformer och allt flöt på riktigt smidigt, kanske 15 min totalt. Jag tror TSA fått ordning på läget, åtminstone på ORD med tanke på att idag ska vara den värsta resdagen på länge.

jumbooze och Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!