Senaste nytt

Varm mat i SAS Gold Lounge Arlanda T5

Kebalibre

Medlem
Djurhållningen då jag inte tror att de gör pulled pork på rederöds-gris eller liknande. Äter inte kyckling heller om det inte är en frigående majskyckling från någon liten gård (behöver såklart inte vara just majskyckling, utan raljerar).

Köper bara gris/nötkött/får/kyckling från lokala gårdar (väldigt småskaliga). Annars äter jag mest fisk/skaldjur och viltkött.
Men då jag inte väljer att vara en pain in the ass för de som bjuder på mat, skulle jag inte knussla vid sådana tillfällen. Gör så gott jag kan annars :)
Du bör nog tänka över din "pulled tuna" med.
 

Palazzi

Medlem
Du bör nog tänka över din "pulled tuna" med.

Det var inte miljöskäl eller utfiskning det gällde. Men jag äter bara MSC-märkt tonfisk ändå...

Gällande djurhållningen: Lika väl som jag slår ihjäl getingar men inte gråsparvar så har jag inte samma känslomässiga relation till fiskar som till däggdjur. Logiskt eller ej......alla gör sina egna val och jag dömer ingen annan.
 

RickardG

Medlem
Djurhållningen då jag inte tror att de gör pulled pork på rederöds-gris eller liknande. Äter inte kyckling heller om det inte är en frigående majskyckling från någon liten gård (behöver såklart inte vara just majskyckling, utan raljerar).

Köper bara gris/nötkött/får/kyckling från lokala gårdar (väldigt småskaliga). Annars äter jag mest fisk/skaldjur och viltkött.
Men då jag inte väljer att vara en pain in the ass för de som bjuder på mat, skulle jag inte knussla vid sådana tillfällen. Gör så gott jag kan annars :)
Ah, då är det inget med fläskköttet i sig utan mer djurhållningen. Håller med till 100%, jag gör aktiva val när jag själv handlar, och väljer gärna restauranger med rätt profil. Däremot är det väldigt sällan jag avhåller mig från det som serveras, så jag är långt ifrån fundamentalist inom området. <\OT>
 

Börnen

Medlem
Kyckling i Oslo idag. Bara kyckling, inget tillbehör, ingen sås. Torr kyckling. Dock varm.
Sen finns det "gamla" utbudet också. Tomatsoppa, kall lax, blomkål, lite röror och grönsaker
 

BCSkier

Medlem
I fredags (3/6) fanns det igen varm mat i guldloungen på Arlanda, de skulle ta fram den kl 14. Om man inte räknar varmrökt lax då:confused:
Var det inte från10:30? Eller har ändrats?
 

palmen

Moderator
I fredags (3/6) fanns det igen varm mat i guldloungen på Arlanda, de skulle ta fram den kl 14. Om man inte räknar varmrökt lax då:confused:
Var det inte från10:30? Eller har ändrats?
Rapporterades för någon vecka sedan att de ändrar och varma maten kommer först på eftermiddagen
 

PatrikSth

Medlem
Vad är eftermiddag för SAS ?
Ingen mat i sikte kl 1500.
Kall jävla pastasallad, pastasallad enligt SAS är kall pasta med olja, och mikroskopiska bitar med soltorkade tomater.
Det måste bara någon som försnillar pengarna som ska gå till furneringen i loungen för nu har jag sett många lounger och SAS Arlanda Guld lounge har sämre utbud än vip loungen i Azerbadjan. Hur tänker det egentligen ? Vi ställer ut lite sönderkokt pasta och några tomater och ost som de får hyvla själva av, jättehygieniskt ju när alla står och håller i osten :( . En sorts öl och bara på tapp för ölen i kylen är alkoholfri, jipii.
Inte ens en bulle kan man få till kaffet utan det är torra lågpris kakor från Willys. Obs endast en sort åt gången ställs fram.

Att komma in i en Lufthansa lounge är som att komma till Paradiset jämfört med SAS, skäms de inte på SAS ?
Ja jag är förbannad på SAS ikväll.
Läs i diamanttråden.
 
Toppen