Senaste nytt

Varm mat i SAS Gold Lounge Arlanda T5

Palazzi

Medlem
Det var gott, men blir som sagt lite tråkigt redan efter 2-3x. Givetvis bättre än förr :)

Tre statiska rätter hade varit lagom, om de skilt sig tillräckligt mycket åt.
Någon typ av biff-/korvstroganof kanske är lätt o billigt?
Fiskbullar i Oslo ?

Jag är egentligen ungefär lika rädd för fläskkött som @Jonas C men även så glupsk att jag inte kan motstå.
Pulled Tuna tycker jag är godast :)
 

RickardG

Medlem
Det var gott, men blir som sagt lite tråkigt redan efter 2-3x. Givetvis bättre än förr :)

Tre statiska rätter hade varit lagom, om de skilt sig tillräckligt mycket åt.
Någon typ av biff-/korvstroganof kanske är lätt o billigt?
Fiskbullar i Oslo ?

Jag är egentligen ungefär lika rädd för fläskkött som @Jonas C men även så glupsk att jag inte kan motstå.
Pulled Tuna tycker jag är godast :)
Ursäkta OT, men vad bygger rädslan för fläskkött från er båda på? Jag utgår från att det inte är av religiösa skäl!
 

Palazzi

Medlem
Ursäkta OT, men vad bygger rädslan för fläskkött från er båda på? Jag utgår från att det inte är av religiösa skäl!

Djurhållningen då jag inte tror att de gör pulled pork på rederöds-gris eller liknande. Äter inte kyckling heller om det inte är en frigående majskyckling från någon liten gård (behöver såklart inte vara just majskyckling, utan raljerar).

Köper bara gris/nötkött/får/kyckling från lokala gårdar (väldigt småskaliga). Annars äter jag mest fisk/skaldjur och viltkött.
Men då jag inte väljer att vara en pain in the ass för de som bjuder på mat, skulle jag inte knussla vid sådana tillfällen. Gör så gott jag kan annars :)
 

Homer

Medlem
Inte provat den pulled pork som kommit än men om det bara är pulled pork som kommer erbjudas så lär Aurora T2 vara bättre eftersom utbudet är större.

Verkar vara bättre mat i SAS lounger nu än de tredjeparts lounger som finns på Arlanda. Eller?

Jag citerar mig själv (från ett besök för 2 veckor sedan)
Menzies Aurora ARN T2
- Lasagne
- Varma köttbullar
- Kycklinglår
- Rostbiff
- Potatissallad
- Pasta
- Grönsallad
- Stora, fina, färska kanelbullar

Öl på fat:
- Melleruds pilsner
- Sleepy Bulldog Pale Ale
 
Toppen