Senaste nytt

Variation av mat ombord på SAS longhaul

hagmar

Medlem
Brukar alltid dricka Bloody Marys på longhaul. Om maten skulle vara oätbar kan jag alltid intala mig själv att jag får i mig lite vitaminer... ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Brukar alltid dricka Bloody Marys på longhaul. Om maten skulle vara oätbar kan jag alltid intala mig själv att jag får i mig lite vitaminer... ;)
Ja, tomatjuice är jättenyttigt!

ed5969228fb1a3e80e75ea7eea1004f9.jpg
 

Agö

Medlem
Identisk meny idag på Stockholm-New York som för en dryg månad sedan (11 augusti) på Köpenhamn-New York. Men vad gör väl det när det var riktigt, riktigt gott.

Peppered beef with roasted cherry tomatoes, cheese, asparagus and herb sauce
September #5 2016 031.JPG


Pork shank with mixed mushroom risotto, French beans, apple and calvados sauce
September #5 2016 032.JPG
 

JohanA

Medlem
Huvudsaken att det smakar bra som du säger! :)
För övrigt är det väl ganska vanligt numera att flygbolag kör samma meny iaf två månader i sträck.
 
Man får inte glömma att det finns en hel del faktorer att ta hänssyn till som inte finns när du går på restaurang.
Svåraste är att få till smakstabilitet över tid, hygien, hållbarhet, uppvärmning av färdilagat, logistik, ekonomi, allergier, kulturer m.m

Hur många här har inte ätit totalt smaklösa tigeräkor på intra asien flighyer och fått rännskita som tack
 
Last edited by a moderator:

ulagun

Medlem
Jag har flugit SAS Business ca två-fyra ggr per år de senaste 3-4 åren och har upplevt att de kalla laxskivorna till förrätt nog varit där nästan varje gång. Säkert ett par andra rätter som också upprepas, men laxen verkar vara SAS paradrätt. Inte dåligt på nåt sätt, men ganska tråkigt med så lite variation. Vill man ha en business-produkt som sticker ut så hade man gjort rätt i att satsa på mer spännande och varierad mat.
Samma laxskivor som dessutom serverats i loungerna senaste årtiondet.
Misstänker att det ingår i purserns uppgift att slinka förbi loungen innan avgång och hämta med sig något kilo att servera som förrätt ombord
 
Toppen