Senaste nytt

Variation av mat ombord på SAS longhaul

Skit bara i huvudrätten
Om det är kalorier ni är ute efter finns det i ÖL
Jag tror inte det uppskattas av medpassagerarna om man skiter i huvudrätten, inte ens om man bara skiter i sin egna huvudrätt. I och för sig kan man ju ta med sig maten in på toaletten och skita i den där. Dock så måste ju CC ta hand om det senare och då blir de (om möjligt) ännu mer arga än normalt.
 
Varför har folk sånna krav på variation? Undrar jag som jobbar med menyplanering :)
För att man vill äta någonting nytt ibland? Tråkigt med samma meny, vilket tyvärr är hyfsat vanligt i Sverige. Alternativt att man har hundrarätter och inte kan laga någon.

När jag lagar mat hemma, vilket jag gör om jag är hemma, så oavsett om det är vardag eller fest så lagar jag rätt sällan samma sak. Tycker att en bra restaurang borde variera menyn, speciellt med säsong, men också för att helt enkelt variera.
 

Agö

Medlem
10 Pollarrullar i veckan, och här är det minst två alternativ per flygning, ingen klagar nog på det, eller?
På Söderstadion var det väl enbart koktkorv i över 30 år?
När du säger det minns jag faktiskt sent 90-tal då det fanns ambulerande försäljare av renskavspita på läktaren. Det var en stor succé men togs av outgrundlig anledning bort.
Och vi äter oftast samma frukost hemma varje dag? Jag är bara nyfiken på varför folk vill ha olika mat om dom flyger Sas Business ett par ggr/år.
Variation förnöjer. Jag är också en sådan märklig typ som inte alltid besöker samma restaurang, inte alltid tar samma väg till tåget m m. Att testa nya grejer är nog en av kryddorna i livet.
 
Toppen