Senaste nytt

Varför vill någon åka Business Class?

agehall

Medlem
När jag reser i tjänsten anpassar jag alkoholintaget - det får absolut inte påverka min förmåga att jobba när jag kommer fram. Jag tycker även man ska uppföra sig på ett sådant sätt att arbetsgivaren inte kan ses i dålig dager. Dvs ta ett glas rödvin eller två till maten är helt OK på en atlant-flygning men att supa till är inte OK.
 

malmokalle

Medlem
Som sagt tidigare, intressant tråd. Förutom bekvämlighet, mat och en bättre hårdvara så är det väl inte heller helt fel att, förhoppningsvis, bli behandlad lite artigare och med ett "Tack Mr Malmokalle, hoppas ni hade en trevlig resa" när man kommer fram.:rolleyes:
 

Jonas C

Medlem
Många skriver här att man kommer fram utvilad, samtidigt konsumeras i många fall en hel del alkohol. Jag hade själv inte tackat nej till champagne.
Några gånger när jag rest i Premium Economy (tyvärr aldrig i högre klass än så länge) så har jag faktiskt känt av lite betongkeps efter landning. Någon som känner igen sig?
Det är väl lite av en balansgång. Att dricka Champagne i loungen är trevligt, och har man ett par timmar att döda där så kan man med lätthet få i sig en flaska. Ombord brukar intaget av alkohol dock begränsas till 2-3 glas vin/Champagne i samband med maten, och därefter endast kaffe/the och vatten. Ser ingen vits med att dricka sig stupfull ombord bara för sakens skull, såvida man inte vill må piss när man landar ;)
 

AndersSt

Medlem
Det finns bara en nackdel med att åka business; efter 15 år med frekvent longhaul-resande har jag träffat överlägset många fler "sköna" människor i economy, än i business där folk i regel bara vill sova eller jobba.

Det stämmer säkert men jag har själv "träffat" en hel del osköna människor i Economy som säkert aldrig reser i Business.
Nu tänker jag närmast på resor med Thai Airways och det har då övervägande varit ensamresande män i 50-årsåldern (iofs samma demografiska grupp som jag själv tillhör...)
 

rvarttinen

Medlem
Välkommen @Diadaxi till forumet! Med så pass mycket resande torde du väl fått ihop en hel del poäng, eller miles? Med dessa kan du, som @agehall och en del andra skriver, använda till att uppgradera dig. Det är så jag själv oftast gör när jag flyger över Atlanten med Air France; köper en billigare biljett för att sedan nyttja en del poäng för att uppgradera mig och hustrun till affärsklass. Och, vad gäller Air France så är maten ofta väldigt bra, den är bra i ekonomi också, men ...

Ja, alla andra fördelar som andra redan nämnt i tråden. Har köpt biljetter i affärsklass också, det ska erkännas. Men, på detta forum så publiceras ibland riktigt bra "deals" och sådana har nyttjats! Exempelvis; flög till San Francisco för lite drygt ett år sedan med KLM på en biljett i affärsklass som inte kostade särskilt mycket mer än en biljett i ekonomi.
 

trekker

Medlem
Vem sager att det ar sa mycket dyrare med biljetter i C? Bokar man smart kan man aka nastan lika billigt i C som i Y. Nar jag pendlande mellan UK och Finland forra aret akte jag nastan alltid i C - mina saxade biljetter med BA gick pa ca £450 t/r, samma resa i Y kostade ca £350. Vad fick jag extra for mina £100? Ett riktigt mal mat bada vagarna, seatblock och champagne for att namna nagra. Men bast av allt, jag fick 200TP jamfort med 60TP vilket gav mig BAEC Gold valdigt snabbt och tilltrade till First class loungerna pa LHR.

Sa aven inom Europa kan det vara vart att aka i C om du fragar mig.
 
Toppen