Senaste nytt

Varför tar det så lång tid att checka in på hotell?

rvarttinen

Medlem
Relativt ofta när man bor på hotell tycker jag incheckningen tar väldigt lång tid. Personalen knappar, knappar, knappar och knappar på sin dator. Någon som vet exakt vad de gör?

Hoppas det letar febrilt efter att kunna uppgradera en'! :)
... och ibland händer det! (W nästan varje gång)
 

FrontX

Medlem
Ett praktexempel på långsam incheckning (och utcheckning) är ju Scandic. av 10 incheckningar så låser sig deras system i 9 av dessa fall. Att skriva ut restaurangcheckarna tar en kvart ungefär och att auktorisera kortet kan ta allt från 30sek till 2min.

Det är pinsamt framförallt för dem, eftersom många väljer andra kedjor pga detta.
 

telelina

Medlem
Ett praktexempel på långsam incheckning (och utcheckning) är ju Scandic. av 10 incheckningar så låser sig deras system i 9 av dessa fall. Att skriva ut restaurangcheckarna tar en kvart ungefär och att auktorisera kortet kan ta allt från 30sek till 2min.

Det är pinsamt framförallt för dem, eftersom många väljer andra kedjor pga detta.

Vi kan ju inte bo på samma Scandic iaf! För på det Scandic där jag brukar bo går det snabbt både med check in & ut. Om ngt skulle ta extra lång tid för att t ex ngn annan gäst strular så ber de alltid om ursäkt för att man fick vänta. :D
 
För några år sedan så var automat incheckning på hotel något som började komma mer och mer. Nu var det ett tag sedan jag såg det. Minns hur underbart skönt det var att gå till en automat, dra kortet och ut kommer dörr"nyckeln".
Vill minnas att någon hotel kedja också hade att man kunde checka in online så man kunde gå direkt till dörren och öppna den med sitt loyalty card....Var det hilton som hade det?.
 

perhall

Medlem
Vissa kedjor uppgraderar nästan alltid till större rum (First för min del..., Scandic ofta)... andra aldrig (Elite, Sofitel...), vet inte vad det beror på men för mig med 100 hotellnätter per år finns det ingen tendens att högre status ger mer sannolik uppflyttning... tycks bero på andra saker. Men, det är klart, svårt att dra slutsatser från ett fall.../Per
 
Toppen