Senaste nytt

Varför ska man inte boka via resebyrå?

jerk

Medlem
Hej.

Vet flertal här är emot biljettförmedlare! Eftersom priset är viktigt för mig så vid Bokning Arn-Austin TOR dyker bara flygcity upp när man söker vi Momondo! Nu har jag fått problem. Jag gör sökning vi Momondo och sen länkar flygning till Flygcity! Jag tar kontakt med flygcity eftersom jag inte kan boka denna biljett. Dom ber i mejlet vänta några timmar och söka senare. Så skriver dom

Support replied
Feb 26, 11:37
Hejsan,

Ibland så visar det globala bokningssystemet fel platstillgång och då kan detta felmeddelande förekomma. Vänligen avvakta någon timme och försök igen.

Önskar er en fin dag!


Med vänlig hälsning,

Kundsupport
FlygCity



Jag har ju gjort det! Sökt flera gånger under några dagar nu. Får samma meddelande. ” Var god försök igen. Till slut så ger man upp och bokar via ett annat onlineföretag! Man tröttnar till slut när man varje gång ska söka och boka att måste uppge namn, ålder mmm

Bara massa strul och tid

Sen om man läser Era omdöme på nätet så förstår man/ Jerk

Skickat från min iPhone
 

jumbooze

Medlem
Hej.

Vet flertal här är emot biljettförmedlare! Eftersom priset är viktigt för mig så vid Bokning Arn-Austin TOR dyker bara flygcity upp när man söker vi Momondo! Nu har jag fått problem. Jag gör sökning vi Momondo och sen länkar flygning till Flygcity! Jag tar kontakt med flygcity eftersom jag inte kan boka denna biljett. Dom ber i mejlet vänta några timmar och söka senare. Så skriver dom

Support replied
Feb 26, 11:37
Hejsan,

Ibland så visar det globala bokningssystemet fel platstillgång och då kan detta felmeddelande förekomma. Vänligen avvakta någon timme och försök igen.

Önskar er en fin dag!


Med vänlig hälsning,

Kundsupport
FlygCity
Om vår integritetspolicy (GDPR).


Jag har ju gjort det! Sökt flera gånger under några dagar nu. Får samma meddelande. ” Var god försök igen. Till slut så ger man upp och bokar via ett annat onlineföretag! Man tröttnar till slut när man varje gång ska söka och boka att måste uppge namn, ålder mmm

Bara massa strul och tid

Sen om man läser Era omdöme på nätet så förstår man/ Jerk

Skickat från min iPhone
Hej Jerk,
Jag har lite svårt att koppla detta till Cashback?
 

jerk

Medlem
Gjorde en sökning på flygcity och fick upp denna business class sida! Så skrev här då! Finns det nån sida så som tar upp detta ämne så tar jag givetvis bort den! Men hittar ingen Hjälp
 

ekf

Medlem
Gjorde en sökning på flygcity och fick upp denna business class sida! Så skrev här då! Finns det nån sida så som tar upp detta ämne så tar jag givetvis bort den! Men hittar ingen Hjälp
Vad är det du vill åstadkomma med inlägget? Tips om hur du bokar, klaga på Flygcity, eller något annat?
 

fly4fun

Medlem
Vet inte riktigt vad en biljettförmedlare är.
Momondo är en prisjämförelsesajt precis som flygresor.se och skyscanner, som jämför priser från resebyråer och flygbolag.
Flygcity är en resebyrå precis som travelstart eller ticket som säljer resor från mängder av olika flygbolag.

Att en resebyrå visar gamla priser är ett vanligt problem och beror på att tillgång på biljetter cachas i flera steg i oilka system för att minska belastningen när kunder gör upprepade sökningar. Det drabbar alla resebyråer och flygbolag. Är en biljett slut så är en biljett slut, och det blir inte osåld för att man fortsätter och klicka.
 
Alltså en resebyrå, som du skrev.
Fast vissa resebyråer är lite mer resebyråer än andra, vissa tillför faktiskt tjänster och service och man kan vända sig till dem vid problem. Men de som kallas biljettförmedlare i denna tråden har bara en enda fördel, nämligen priset, vid minsta lilla problem blir det elände för dig som kund.
 

Valley

Medlem
Gjorde en sökning på flygcity och fick upp denna business class sida! Så skrev här då! Finns det nån sida så som tar upp detta ämne så tar jag givetvis bort den! Men hittar ingen Hjälp

Du hittar väl lite båd här och där. En länk torde vara @agehall - "Agehalls 10 budord" https://www.businessclass.se/forum/threads/agehalls-tio-budord-för-resenären.17994/
Edit-la till länk

En av de senaste erfarenheterna jag själv hade (var inte jag som bokade utan företaget) var att jag 2 gånger gav instruktioner om vilka flighter som skall bokas. Och man gjorde varje gång som man själv ville. För man ansåg att det var mycket bättre för mig. Att jag har gjort upp planer om möten som är anledning till mitt val, var inget man tog hänsyn till.
 
Toppen