Senaste nytt

Varför ska det vara så svårt att få det man betalar för när man hyr bil?

jumbooze

Medlem
De köper ofta bilar där det ingår X månaders satellitradio men när den perioden går ut, så antar jag att man måste prenumerera i minst X månader och därför vill de inte att enstaka hyresmän aktiverar den.

Är detta ett sätt för att säkerställa att bilen du får är ny? Dvs finns Sirius XM = större chans till nyare bil?
 

agehall

Medlem
Är detta ett sätt för att säkerställa att bilen du får är ny? Dvs finns Sirius XM = större chans till nyare bil?

Det vet jag inte. Jag har bara råkat ut för att jag har fått en bil från Avis där Sirius XM slutade funka efter halva hyran. Jag frågade om hur det fungerade när jag lämnade tillbaka bilen (hade inte betalat för SXM, så jag kunde ju inte gärna klaga då!) och fick förklarat att många nya bilar kommer med 6 månader SXM som de sedan inte förnyar.

Jag tror dock att de även har lösa SXM-apparater som de kan sätta in i bilarna, men det är bara något jag gissar...
 

Valley

Medlem
Fungerar Hertz som franchisekoncept även i staterna ? Så att man måste printa ut beställningen från Hertz och sedan lägga in uppgifterna i sitt eget ?
 

agehall

Medlem
Näe, det är klart, med amerikanska mått mätt så var den pytteliten, men börjar man och avslutar sin resa på Manhattan så är man rätt nöjd att slippa en Yukon XL...
 
Toppen