Senaste nytt

Varför så få kvinnor på BA 787 eventet?

Jacob

Medlem
Exakt hur demografin ser ut på forumanvändare/internetanvändare/frekventa resenärer ligger väl kanske inte i vårt fokus, varken att diskutera eller att försöka förändra. Vi har en tydlig inriktning på vad vi gör som vi tror på och satsar på att göra bra. Dessutom är BC.se betydligt mer än bara ett forum.

Det som däremot är intressant är om det finns andra aspekter på vårt arbete som skulle kunna göras annorlunda för att attrahera fler kvinnliga medlemmar och läsare, exempelvis reportage, tester eller funktioner.
 

Jadessa

Medlem
Haha, kom just på att jag snöat in här och det är jätte trevligt.
Just detaljerna som man hittar här är toppen och när man frågar någon i bekantskapskretasen om ex är det bulkhead , hel vägg och/ eller gardin tittar de lite mysko på en. Äsch det är ju bara en transportsträcka och en stol o sitta i under flygningen.
 
Av egen erfarenhet så sitter kvinnor betydligt och då vill jag betona betydligt mindre vid datorn än män så det är väl inte så konstigt att majoriteten är män på internetforum? Hur många procent tror ni är kvinnor på sveriges största forum (fb) t.ex? Garanterat mindre än 10% (förmodligen någonstans kring 5%)

Sen sitter väl de flesta av kvinnor för det mesta på forum som familjeliv (Sveriges fjantigaste forum f.ö) eller har jag fel? Som sagt, jag känner knappt några kvinnor som spenderar tid vid datorn och min mor vet ju knappt hur man startar upp internet.
Har ju inte med BC att göra, men svaret på din fråga om du har fel är ett rungande ja! Att bygga ett resonemang på sin mor som inte kan starta upp Internet (Hur gör man det egentligen, finns det en on/off-switch för hela nätet?!) kan ju bara bli fel. Så du tror att 95% av alla facebook-användare är män, och resten kvinnor?

Som någon skrev tidigare, du borde nog umgås med fler kvinnor ;).
 

A380*G

Medlem
Har ju inte med BC att göra, men svaret på din fråga om du har fel är ett rungande ja! Att bygga ett resonemang på sin mor som inte kan starta upp Internet (Hur gör man det egentligen, finns det en on/off-switch för hela nätet?!) kan ju bara bli fel. Så du tror att 95% av alla facebook-användare är män, och resten kvinnor?

Som någon skrev tidigare, du borde nog umgås med fler kvinnor ;).

fb är Flashback, inte Facebook. Facebook är för övrigt ett community, inte ett forum.

Sen att Flashback är ett C-forum är en annan sak...
 

Kricka

Medlem
Flyr stort sett business class, med unntak av transportetappene under 1 time. Men siden jeg reiser 95% på ID får jeg ikke bonuspoeng på mine reiser og vil derfor ikke få noen status uansett hvor mange reiser jeg gjør. Så her er én dame som er "jätteinteressert" i bekvemme reisemåter, men som dessverre ikke kan hjelpe dere med kvinnekvoteringen pga statusløshet! Men man er nå iallefall her, på nettet ;)

Eftersom du reser på ID-biljetter så kan du väl komma till Stockholm vid något möte vare sig det är med
eller utan alkohol ?
 

Ubbe

Medlem
Kan vi inte för forumets bästa låta denna tråd självdö nu? Lägg inte fler inlägg på denna svarta historik över inlägg! Har någon en annan åsikt så skicka gärna ett PM men låt denna patetiska tråd dö.
Businessclass.se är värd bättre än dessa inlägg.
 

adhoc76

Medlem
Kan vi inte för forumets bästa låta denna tråd självdö nu? Lägg inte fler inlägg på denna svarta historik över inlägg! Har någon en annan åsikt så skicka gärna ett PM men låt denna patetiska tråd dö.
Businessclass.se är värd bättre än dessa inlägg.

Jag redogjorde för samma uppfattning som du i mitt inlägg #31.... Jag har inte ändrat uppfattning. Är helt enig med dig!
 
Toppen