Senaste nytt

Varför så få kvinnor på BA 787 eventet?

Valley

Medlem
Btw, hur ska vi göra med genusdiskussionen? Eftersom mina foton av enbart män upprört folk på Facebook, så behöver vi väl ordna en fotosession där merparten är kvinnor... Fast då kommer vi säkert att utpekas som ännu mer diskriminerande.

Facebook ???? Måste missat något nytt :p
Återigen får man vatten på sin kvarn. Många har uppenbarligen för lite att göra. Lär väl snart bli slut på alla lagidrottssändningar också. Ena matchen visas bara herrar. Och nästa bara damer - Hur kan detta accepteras ?

Vet inte ens hur ens tankegångar är funtade om det är det första man slås av. Hade själv inte en tanke.
Tror denna klara minoritet får sitta där med sin Facebook och roa sig med sina, delvis, trakasserier. Vi andra får stå ut med att ta del av så mycket mera roliga saker istället.

Bara att skaka av sig och gå vidare. Ni gör ett grymt bra jobb som livar upp för de flesta !
 
Jag tror det är dags för ett officiellt svar från BusinessClass.se i frågan.

Alla är varmt välkomna som medlemmar och deltagare på våra events, oavsett kön eller annan tillhörighet. Om arrangören eller eventet har inträdeskrav eller prioritering är det endast status hos flygbolagen (exempelvis SAS EuroBonus Guld) som vi tar hänsyn till. Jag tycker personligen det vore jättekul med fler kvinnor, jag tror det skulle genomsyra hela sidan och göra den ännu bättre.

Fakta kring British Airways premiärflygning

- Anmälan till eventet var öppen för alla:
http://www.businessclass.se/artikla...ays-nya-club-world-pa-boeing-787-med-oss.html

- Kostnaden för eventet var 2995kr i Club World och 1995kr i World Traveller Plus. Priset inkluderade inte övriga transporter, boende, mat etc. Normalpriset för en Club World biljett bokad i "I" klass är cirka 2600kr så priset var inte subventionerat av flygbolaget mer än att gruppbokningen gjordes senare än 30 dagar innan avresa. Totalkostnaden inkl två nätter i London, gruppmiddag och transporter överstiger 5000kr enligt min uppskattning.

- 42 personer anmälde sig till eventet. Det fanns inte möjlighet att ange "man/kvinna" vid anmälan men efter att ha gått igenom namnen manuellt har jag räknat 2 anmälda kvinnor och 40 anmälda män. Av dessa två kvinnor hade en British Airways Executive Gold medlemskap och blev utvald. Den andra hade EuroBonus Basic och hamnade inte i gruppen av 20 personer.


Nu när jag läst kommentarerna förstår jag att det uppstått en mängd missförstånd och det är upp till BusinessClass.se att bli tydligare i alla steg.

Den som vill komma med förslag till förändringar/förbättringar direkt till mig når mig på martin.bjornstrom@businessclass.se eller telefon 08-388 610 kontorstid.
 

Svenska73

Medlem
Gud, vad fånigt. Jag är tjej och tyckte inte attbilden var diskriminerande. Snarare en representation av nivån på flygnördandet:) älskar detta forum men kommer troligen inte delta i events då mitt nördande inte ligger på den nivån. No offense:)
 

Holloman

Medlem
Jag tror det är dags för ett officiellt svar från BusinessClass.se i frågan.

Alla är varmt välkomna som medlemmar och deltagare på våra events, oavsett kön eller annan tillhörighet. Om arrangören eller eventet har inträdeskrav eller prioritering är det endast status hos flygbolagen (exempelvis SAS EuroBonus Guld) som vi tar hänsyn till. Jag tycker personligen det vore jättekul med fler kvinnor, jag tror det skulle genomsyra hela sidan och göra den ännu bättre.

Fakta kring British Airways premiärflygning

- Anmälan till eventet var öppen för alla:
http://www.businessclass.se/artikla...ays-nya-club-world-pa-boeing-787-med-oss.html

- Kostnaden för eventet var 2995kr i Club World och 1995kr i World Traveller Plus. Priset inkluderade inte övriga transporter, boende, mat etc. Normalpriset för en Club World biljett bokad i "I" klass är cirka 2600kr så priset var inte subventionerat av flygbolaget mer än att gruppbokningen gjordes senare än 30 dagar innan avresa. Totalkostnaden inkl två nätter i London, gruppmiddag och transporter överstiger 5000kr enligt min uppskattning.

- 42 personer anmälde sig till eventet. Det fanns inte möjlighet att ange "man/kvinna" vid anmälan men efter att ha gått igenom namnen manuellt har jag räknat 2 anmälda kvinnor och 40 anmälda män. Av dessa två kvinnor hade en British Airways Executive Gold medlemskap och blev utvald. Den andra hade EuroBonus Basic och hamnade inte i gruppen av 20 personer.


Nu när jag läst kommentarerna förstår jag att det uppstått en mängd missförstånd och det är upp till BusinessClass.se att bli tydligare i alla steg.

Den som vill komma med förslag till förändringar/förbättringar direkt till mig når mig på martin.bjornstrom@businessclass.se eller telefon 08-388 610 kontorstid.

Om det "bara" var 42 anmälda så hade man ju ändå närmare 50% chans att komma med och kanske som EBG ännu något högre chans. Det är ju klart bättre än lotto! Bara att fortsätta anmäla sig när chansen dyker upp :)
 

Stefan62

Medlem
Förhoppningsvis blir det ingen fortsättning på genus-debatten här i forumet - det tar bara onödig energi.

Alla är ju välkomna och den som söker hittar hit!

Jag är emot all form av kvotering pga kön vid olika framtida evenemang.
 
Är vedebörande med här på forumet som har klagat på Facebook ?
Eller är hon bara ett facebook troll ? No offence men det finns gott om dom trots allt.
 

twiggs

Medlem
Till och med min fru som är feminist ut i fingerspetsarna, med en gedigen tysk utbildning inom genusvetenskap, skrattade högt när hon läste Facebook-kommentarerna.
 
Toppen