Varför misslyckas flygbolagen så ofta med att ge poäng?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Gnopps, 5 Augusti 2011.

  1. Malu

    Malu Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Pjo. Problemet är att vi ändå brukar skapa förvirring då vi har tvillingar och de båda har ett av mina förnamn som första respektive andra namn, dock inte tilltalsnamn. Lösningen är att skriva ut allt 100% helt enligt passen...
    Men vi får väl skylla oss själva som inte tänkte på det vid namngivningen. ;)
     
    Last edited: 6 Augusti 2011
  2. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Det känns nästan som om det skulle kunna vara något slumpvis för att undvika att vi ska få poängen så lätt. I mitt exempel ovan kan det inte vara namnet det är fel på, samma flygbolag gav nämligen det anslutande flyget helt korrekt.

    När man lägger in bonusprogrammet i en bokningen görs också en koll gentemot en namndatabas. Om inte det första namnet (och efternamnet) stämmer överens med bokningen så måste man lägga in numret manuellt.
     
  3. rob74

    rob74 Medlem

    Ort:
    Kiruna
    Land:
    Sverige Sverige
    Hos SAS brukar det bli trassel när man reser på två olika PNR och länkar ihop dem, för att få bagaget till slutdestinationen.
    Har fått efterregistrera alla sådana resor hittills. Leg 2 har aldrig gått in per automatik, trots EBG på boardingpasset mm.

    Förra sommaren reste jag under loppet av 7 dagar KRN-ARN-SDL-ARN-CPH-ARN-VBY-ARN-SFT-ARN-KRN. 6 av sträckorna var i Z och 4 i blandade ekonomiklasser. Gissa om det var upplagt för strul...
    Dessutom blev ARN-SDL (sista flighten för dagen) inställd och ersatt med buss, grrrrr!
    Fast de poängen bad jag dem över disk på ARN att se till att de kom in på kontot. Fick genast hela deras mailkorrespondens + bekräftelse på att det var utfört.
     
  4. SeaPlanePilot

    SeaPlanePilot Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige

    Jag sällar mig till Dr. Miles konspirationsteori.

    På senare tid har jag flera resor där poäng ej blivit registrerad trots att jag angivit nr vid bokning och visat kort vid incheckningsdisken. Det är inte trovärdigt att ett modernt bokningssystem inte klarar av poängregistrering.
    Om däremot överföring av pengar från kundens konto till flygbolaget uteblivit då hade denna bugg omedelbart åtgärdats!
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×