Sen början på december ska det inte vara några problem så länge ens FQTV är korrekt och operating airline sänder data on time. Är det SK går datat internt. Undantag för mindre flygplatser som skickar mer manuellt.
Tidigare hickups hade att göra med utmaningar både hos SK men också hos flera andra flygbolag i alliansen som fick diverse problem när en rad tjänster inom Alliansen migrerades till nya plattformar.
.
Det finns en mailadress som heter typ ”eb.retro” dit du kan maila och beskriva vad som hänt, skicka med så mycket info som möjligt. Jag lyckas inte söka fram adressen men se om du har bättre lycka. Jag TROR att det kan vara eb.retro@sas.se.hej,
Vårt plan blev försenat och vi missade connection (zurich - bangkok) och blev ombokade till zuric - frankfurt och sen frankfurt - bangko. När vi försöker efterregistrera fungerar det bara med zuric - frankfurt och inte den andra, står att "ticketed not found on name". Nr 1 trodde jag bara man fick poäng för urpsrungsrouting, men då borde det inte gå att regga den första delsträckan. Tanten vid incheckning snodde boarding-korten för orginalresan. Någon som vet hur vi ska lösa problemet? Ringa något nummer? Det var en swiss-biljett codeshare thai. Fått poäng för hemresan. suck. Hjälp efterfrågas.