Senaste nytt

Varför måste jag efterregistrera poäng - igen?

mha321

Medlem
Det går alltid att hitta roliga mönster. Förra veckans go flighter har kommit in (med nästan inga poäng såklart), men inte de i plus...
 

danielhog

Medlem
Tidigare så var poängen inne före man landat, men nu på senare tid har det strulat rätt mycket, synd att man behöver hålla koll på det.
 
  • Gilla
Reactions: HCW

Peter G

Medlem
Sen början på december ska det inte vara några problem så länge ens FQTV är korrekt och operating airline sänder data on time. Är det SK går datat internt. Undantag för mindre flygplatser som skickar mer manuellt.
Tidigare hickups hade att göra med utmaningar både hos SK men också hos flera andra flygbolag i alliansen som fick diverse problem när en rad tjänster inom Alliansen migrerades till nya plattformar.

Överlag är alliansens ståndpunkt att data ska skickas när ett flyg anländer destination men det görs lite olika i den frågan varpå variationer. På sikt blir det mycket enhetligt (2020/2021).
 

mha321

Medlem
Sen början på december ska det inte vara några problem så länge ens FQTV är korrekt och operating airline sänder data on time. Är det SK går datat internt. Undantag för mindre flygplatser som skickar mer manuellt.
Tidigare hickups hade att göra med utmaningar både hos SK men också hos flera andra flygbolag i alliansen som fick diverse problem när en rad tjänster inom Alliansen migrerades till nya plattformar.
.

Hur liten är mindre? Jag har fått efter registrera flighter från Arlanda tex så sent som förra veckan som definitivt var december. Bara Kastrup som räknas som stor där kanske?
 
hej,
Vårt plan blev försenat och vi missade connection (zurich - bangkok) och blev ombokade till zuric - frankfurt och sen frankfurt - bangko. När vi försöker efterregistrera fungerar det bara med zuric - frankfurt och inte den andra, står att "ticketed not found on name". Nr 1 trodde jag bara man fick poäng för urpsrungsrouting, men då borde det inte gå att regga den första delsträckan. Tanten vid incheckning snodde boarding-korten för orginalresan. Någon som vet hur vi ska lösa problemet? Ringa något nummer? Det var en swiss-biljett codeshare thai. Fått poäng för hemresan. suck. Hjälp efterfrågas.
 

AABack2ARN

Medlem
Om det uppstår en situation där SAS ställer in ett flyg eller orsakar problem på i huvudsak andra SAS-opererade flyg kan SAS ge dig poäng för originalrouting. I andra fall är det upp till bolaget som orsaker problem och jag tror inte de bryr sig så jättemycket när det kommer till andra flygbolags program än sitt eget. Jag har dock för mig att jag läst om personer som fått EuroBonus-poäng för originalrouting då andra flygbolag ställt till det.

Retro-registreringen verkar fungera lite si och så tycker jag. Först och främst ska du ange det utförande flygbolagets uppgifter (TG921 eller TG923 antar jag). Prova några ytterligare gånger de närmasta dagarna, annars blir det nog att höra av sig till ebretro via mail med de boardingkort ni fick i stället. Ser för övrigt alla uppgifter på boardingkorten korrekta ut? Rättstavade namn? EB-nummer inlagt?
 

danielhog

Medlem
hej,
Vårt plan blev försenat och vi missade connection (zurich - bangkok) och blev ombokade till zuric - frankfurt och sen frankfurt - bangko. När vi försöker efterregistrera fungerar det bara med zuric - frankfurt och inte den andra, står att "ticketed not found on name". Nr 1 trodde jag bara man fick poäng för urpsrungsrouting, men då borde det inte gå att regga den första delsträckan. Tanten vid incheckning snodde boarding-korten för orginalresan. Någon som vet hur vi ska lösa problemet? Ringa något nummer? Det var en swiss-biljett codeshare thai. Fått poäng för hemresan. suck. Hjälp efterfrågas.
Det finns en mailadress som heter typ ”eb.retro” dit du kan maila och beskriva vad som hänt, skicka med så mycket info som möjligt. Jag lyckas inte söka fram adressen men se om du har bättre lycka. Jag TROR att det kan vara eb.retro@sas.se.
 
ok, har mailat sas-kundtjänst, ska avvakta. Det konstiga är att det gick att retro-regga ena delsträckan som vi blev ombokade till, fick precis in poängen, fem min efter. Den andra sträckan är knepigare tydligen. Swiss borde fan ge mig mina poäng, så trött på det skitbolaget.... tack för era svar.
 
Toppen