Varför kan jag inte checka in på sas.se?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Bryant, 21 November 2011.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måhända leg 2 lufthansa operated? Då funkar inte SAS system så bra...

2. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alla flighter sker med SAS flyg. Sitter på flygbussen nu så strax är det väl löst:).

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det löste sig inte alls på ARN. Systemet klarade inte av min bokning så det blir ny incheckning i FRA.

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Var alla flyg i samma biljett också? Inte bara samma pnr alltså.

5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allt var på samma biljett och samma pnr. Det var struligt hela resan. Vid varje ny flygplats så fick jag leta upp service center och checka in på nytt, men jag fick fönsterplats på samtliga flighter så jag var nöjd :).

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På FRA är det Lufthansas incheckningssystem, inte SAS, som används. Prova t.ex. checka in det segmentet på deras sida först, sedan gör du checkin på SAS sida. Du kan alltid avregga o checka in på nytt. Ibland står det att segment xTyskland inte kan checkas in, men när man väl checkar in får man BN-nummer för dessa också. Bara prova på...

1 person likes this.
  7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ett tips här är att prova med LOTs web-incheck om det inte fungerar med Lufthansas. Den senare har nämligen en del medvetna begränsningar som LOT inte har på sin (de använder samma system).

1 person likes this.
  8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska flyga Köpenhamn-Stockholm-Berlin imorgon (6 september 2019) och jag kan bara checka in på första segmentet, trots att det är mindre än 24 timmar tills andra segmentet påbörjas. Jag har provat följande:
    Detta har aldrig hänt mig förr på en Europa-flygning. Vet någon vad som försiggår?

9. Mr Phil

Mr Phil Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde en MR över dagen till PRG för ett par veckor sen och hade samma strul. Gick till incheckningsdisken på Arlanda som löste det på 30 sekunder.

Budgetresenär gillar detta.
  10. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Har haft samma typ av problem för inte länge sedan. Det löstes vid incheckningsdisken.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!