Senaste nytt

Var lagar jag en Samsonite i Stockholm?

Jönsson

Medlem
Min väska gick sönder. Passande nog precis efter femårssnöret på garantin. Man kan bli konspiratorisk för mindre.

Samsonite verkar inte sälja hjulen längre. Är det någon som vet ifall det går att hitta reservdelar på andra ställen än officiella sidan?
Vad är det för modell du vill ha hjul till? Kan slakta någon gammal väska om du kan tänka dig begagnat.
 

pep

Medlem
.....Samsonite verkar inte sälja hjulen längre. Är det någon som vet ifall det går att hitta reservdelar på andra ställen än officiella sidan?
Reservdelar: 1. Find en tilsvarende paa et loppemarked og brug den som reservdelar? 2. I store lufthavne (e.g. GOT, ARN, CPH) gaa til Inquiries ved Bagageudlevering. De har et bjerg af oedelagte, gamle kufferter idet folk har faaet ny kuffert for en, der er oedelagt og skiftet til en ny. Iblandt kan man spoerge paent og faa lov til vaelge og tage en af de oedelagte kufferter med hjem hvor man kan tage den reservdel fra, som man mangler. 3. Begraens antallet af "brands" af de kufferter du har og brug den foerst oedelagte som reservdelar...?
 

Jönsson

Medlem

Hachans

Medlem
Kollade mina gamla väskor, som jag brukar spara för reservdelar och det är dessvärre inte rätt typ av hjul. Samtliga mina gamla spinners är av typen ekerhjul, som sitter på Pro DLX och de som sitter på X’Blade 4.0. Hopps det löser sig ändå.

Stort tack för att du kollade upp iaf!

Det får bli jakt på ny väska och den gamla hamnar på tippen. Kanske lika bra, det har läckt adobosås i den...
 

toer00

Medlem
Köpte en Samsonite Spectrolite 3.0 Trvl (Expanderbar mjuk-resväska med 4 hjul ) i våras. Under packning när vi skulle hem fr. senaste resan för ett par veckor sedan så hoppade ena dragkedjan ur dragskon och den andra låser inte fast, dvs den gå lätt upp "på fel sida" fast man dragit igen den.
Iofs självklar garanti...men någon som vet om man kan kräva en ny eller om den skall repareras i sådana här fall?

Någon med erfarenhet?
 

Kricka

Medlem
Det finns en äldre gentleman som har väskverkstad på Lundagatan 46,
Fahlcrantz Väskservice. När Samsonite flyttade till Barkarby sålde de
sina gamla reservdelar till denna lilla verkstad. Jag har fått ett par av
mina gamla Samsonite Oyster lagade där till mycket bra priser. Ring
innan ni går dit då han har öppet 3-4 dagar i veckan.
 

011430121

Medlem
Jag behövde ett nytt hjul till min Samsonite, fick ett tipps om att ta en bild på den lilla lappen som sitter inne i väskan och maila bilden till verkstaden, fick svar inom någon timme att de inte hade hjul kvar till den modellen. Bra service sparade mig en resa och tid
 
Toppen