Senaste nytt

Var kan jag ta ut pengar på kreditkortet?

palmen

Moderator
Nu har jag ju inte BA visa. Har dock för mig att med SAS Mastercard så får man inte några poäng för kontantuttaget.
 

Homer

Medlem
Med SAS mastercard också, på ICA, Coop, Systembolaget mfl.

Poäng har det blivit och något sånt här brev har jag heller aldrig fått (sista gången var fö när det var trippelpoäng)

Jag tror att ICA banken numera skickar med den där informationen till de som ansvarar för ditt kort men har inte gjort det förut. Jag fick ett brev av SEB där de sa att man inte fick ta ut pengar när man handlade på ICA för ett tag sen.

Jag tog ut pengar för ett tag sen när jag handlade på ica med mitt GE moneybank kort och där vart det ingen avgift för uttag på kortet och de har inte klagat på det ännu iaf, men på det kortet får man ju inga poäng så det lönar sig inte. Jag vet att man kan ta ut pengar när man handlar på pressbyrån med ICA Mastercard kortet utan avgift med så ni som har kort som får avgiften får gärna testa hur det blir på t.ex. pressbyrån där man med kan ta ut pengar när man handlar.

Edit: En sak slog mig just om man t.ex. köper lotter eller spelar på ATG vid den disken som säljer korv och så i stan tar de ut pengar på kortet i ICA kassan och flyttar det till den andra kassan, är detta då ett uttag eller ett giltigt köp på kortet?
 
Helt korrekt Homer. Sen att vissa andra kreditkortsföretag kan ha andra regler är saksamma. Så länge BA/SAS m.fl fungerar och vi får våra Avios/poäng så är vi nöjda. Och för att återgå till topic.

Känner du till något ställe som erbjuder mer än 500 kr?
 
TheFlyingDutchman påstår annorlunda.
Huruvida det stämmer eller ej har jag ingen möjlighet att kontrollera men tycker det verkar konstigt om man skulle få poäng för de extra cash man tar ut.

Nej du missförstår mig. Jag och Homer menar samma sak. Det vill säga att det räknas som köp om du handlar en vara och även tar ut pengar. Då blir det köp + uttag i terminalen ingenting annat. Men det räknas fortfarande bara som köp hos BA och du får poäng.
 
Toppen