Senaste nytt

Var köper man SL-kort med amex?

hrafninn

Medlem
Köpte i en SL automat. Antog de inte tog Amex eftersom SL kuren inte tog Amex.. Testat Pressbytån vid Liljeholmen, de lyckades jag inte betala med Amex. Det löste sig i automaten. Tack!
 

lucasd

Medlem
På SL-automaten hos mig sitter det en lapp där Amex är med. Tillsammans med andra kort som fungerar :)


Letat i några trådar men hittar inte svar på det (lite småjobbigt på telefon och att man inte kan söka på SL för de är för kort)

Hur som helst... kan man köra Apple Pay vid ”fållan” där man går in i tunnelbanan ?

Nej, det fungerar inte. Bara SL-kort fungerar.
 

adhoc76

Medlem
Funkade inte idag med två olika SAS-brandade Amex i automat på Slussen. Fick felmeddelandet ”endast online”. 19 min senare gick det dock igenom utan problem i automat i Bandhagen...
 

Hachans

Medlem
Funkade inte idag med två olika SAS-brandade Amex i automat på Slussen. Fick felmeddelandet ”endast online”. 19 min senare gick det dock igenom utan problem i automat i Bandhagen...

Då var automaten offline. Inga konstigheter mer än att SL av någon anledning inte vill man ska handla med Amex offline.
 

adhoc76

Medlem
Förmodligen korrekt. Men varför acceptera VISA och Mastercard offline, men inte AMEX kan man ju då undra?
 
Toppen