Senaste nytt

Var köpa J. W. blue label?

Gus

Medlem
Beror ju på vad du menar med prisvärd? Finns många whisky som kostar en bra bit över 3-4000 kronor när de släpps, när de säljs vidare på auktion går vissa för uppåt 2.000£. Skulle inte kalla det prisvärt men det är vad som händer när utbudet inte matchar efterfrågan.
Personligen är jag inget fan av Blue Label, tycker den är relativt medioker för de pengarna den faktiskt kostar. Finns mycket bättre whisky i samma prisklass eller lägre som jag hellre skulle köpa.

Jag menar i jämförelsen med exempelvis Champagne. Jag köper hellre en flaska whisky för 1000 kr än en flaska Champagne för 1000 kr eftersom whiskyn kan jag njuta längre utav!

Eller om man dricker en fyra av en flaska whisky (70 cl) som kostar 1000 kr så blir det bara 57 kr! Det är ju billigare än en fulöl på en pub.
 

Valley

Medlem
Jag menar i jämförelsen med exempelvis Champagne. Jag köper hellre en flaska whisky för 1000 kr än en flaska Champagne för 1000 kr eftersom whiskyn kan jag njuta längre utav!

Eller om man dricker en fyra av en flaska whisky (70 cl) som kostar 1000 kr så blir det bara 57 kr! Det är ju billigare än en fulöl på en pub.
:)
Bara att hålla med. Och denna tråd har fått mig sugen på JW. Johnny och jag hade ett grymt förhållande under en mycket lång period. Innan singeln tog över.
Får nog slå till på en pava vid nästa resa.
 

Homer

Medlem
Jämför man med AMS och JFK är det ju ett riktigt kanonpris. Inte minst till skillnad från många andra av Siljas inte fullt lika bra priser.

Men det är det ju inte! det blir ju ett literpris på 1621kr, om priserna på AMS och JFK var för en liter så är ju de billigare
 

AABack2ARN

Medlem
Japp, jag insåg lite sent att det kanske var en ojämlik jämförelse med tanke på att det flygplatserna säljer literflaskor.

Vilket iofs var skönt eftersom det (i så fall) återigen bekräftades att Finlandsbåtarna är hutlöst dyra för att vara skattefria...
 

flybob

Medlem
Oak Casks Rare Strength 100 cl - $308
Blue Tiffany (?) 75cl - $208 (samma på planet (AA taxfree))
Blue Dunhill 100cl - $300
 
Toppen