Senaste nytt

Var i Tokyo är det bäst att bo? Tips på hotell

flatwhite

Medlem
Jag kan rekommendera de nyrenoverade (december 2016) översta våningarna kallade Premier Grand på Keio Plaza Hotel i Shinjuku. Typ ett hotell i hotellet. Viktigt att välja Premier Grand, övriga Keio Plaza Hotel (ca 1500 rum stort) verkar inte vara mycket att skriva hem om. Hotellet är ihopkopplat med Shinjuku Station via gångar/rullband.

Premier Grand | Keio Plaza Hotel Tokyo

Säg till direkt vid ankomst att du ska bo i ett Premier Grand så slussas du direkt upp till loungen på 45:e våningen där incheckningen sker. Stora, nyrenoverade och fräscha rum. Möjlighet att se Mt Fuji från rummet (om du bor åt rätt håll) och från loungen på klara dagar. Även loungen är nyrenoverad. Här serveras frukost (kl. 7-10 och till 11 på lö/sö), afternoon tea (kl. 14-16) samt snittar/tilltugg och bar (kl. 17-19), kaffe/dryck dygnet runt. Frukosten är bra på varma sidan med äggkock och okej på kalla sidan. Men man får nog gå till vanliga frukostbuffén om man vill. Ingen turndown service men i övrigt en 5-stjärnig upplevelse.

Lite billigare om man blir medlem.

Advantages | Membership | Keio Plaza Hotel

Eller fjärde natten gratis med AMEX och Mastercard eller 10 % med VISA.

American Express Extra Night Offer 2017 | Preferred Hotel Group
Receive a Fourth Night Free
Save 10% and Enjoy Complimentary Breakfast

keio_01.jpg


keio_02.jpg


keio_03.jpg

Fika-buffé ;)
 

Capa

Medlem
Mycket bra tråd som tidsmässigt passar bra då jag är i färd med att boka hotell i Tokyo i höst. Några frågor;¨

Hur knappar man in rabattkoderna i Hotels.com appen? Jag bor inte så mycket på hotell överlag så föredrar en bättre rate när jag väl reser (8-12%).

Vi är inställda på Executive room på Hilton, med tillträde till Loungen (frukost, fika etc.). Första gången i Tokyo. Var inne på Hilton direkt och jämförde med booking.com och Hotels.com. Avbokningsbar rate var billigare direkt hos Hilton. Om man via Hilton bokar med deras "minimum 4-nights" rate så var det i linje med de billigaste alternativen på Hotels.com (alltså ej ombokningsbart på Hotels.com). Inkluderat alla skatter och avgifter kostar det då direkt hos Hilton 40.000 yen per natt för ett executive room, avbokningsbar (dock måste den avbokas senast 2 veckor innan och inte 24h av någon anledning, men det känns som det kvittar). Är detta ett OK pris? Tänkte i så fall boka upp detta nu och sedan ändra om något bättre dyker upp längre fram.. Tittade på både Conrad och Andaz med de kostar rejält mycket mer (60-80K yen /natt). Det kanske är helt normalt? Tacksam för svar :)
 

Capa

Medlem
I Japan varierar ofta rumspriser beroende på hur många som bor i rummet, även om det är exakt samma rumkategori.

Glömde skriva att vi är två personer. Finns det någon annan rabattkod eller liknande man kan använda direkt hos Hilton? Är ej med i något hotellprogram eller liknande då jag bor så sällan på hotell. Föredrar att boka direkt då jag inte är någon fan av tredjepartslösningar, har förstått att det är ett av budorden också :). Här var det till och med bättre pris direkt hos Hilton. 3.500 kr per natt för King Executive (2 personer), avbokningsbar fram till 2 veckor innan, tillgång till Lounge etc. Det var väldigt liten skillnad att betala direkt så det finns ingen anledning att göra det, 4-dagars-dealen gjorde att alternativet "betala nu" bara var några hundralappar billigare per natt.
 

Remains

Medlem
Ska till Tokyo i början på maj nästa år. Det blir första gången som turist. Har tidigare varit där på jobb kanske fem gånger och eftersom kontoret ligger i närheten har jag bott i Shimbashi, ett par gånger på Park och på senare år på Dai Ichi. Nu tror jag Park är lite nedgånget och Dai Ichi har också sett sina bästa dagar. Jag gillar verkligen Shinbashi, bra läge att utgå från och trevligt område att äta middag i. Har ni förslag på något bra alternativ till mig och frugan? Vill bo högt, nära en station på ringlinjen och budget på max 3000 SEK per natt. Gärna med lite Japan vibes.
 

fred80

Medlem
Ska åka till Tokyo i April nästa år. Har bokat in mig på Hilton Tokyo men börjar undrar om det finns några "roligare" hotel? Har ingen status på någon av hotell kedjorna så behöver inte hålla mig till någon kedja.
 

FredrikW

Medlem
Bodde på onsen ryokan yuen shinjuku för en månad sen när jag var där med kompisar. Nytt, fräscht och trevligt med onsen längst upp med utsikt. Provade aldrig restaurang eller frukost med det var riktigt bra för oss.
 
Personligen är mitt favorit hotell i världen Park Hyatt Tokyo.
För närvarande har jag högsta status i deras program, men även utan status är hotellet underbar!
Otroligt väl omhändertagande, service och personlig touch.
Ligger i den dyrare skalan prismässigt, men värt varenda peng.
Om inte annat, boka en kväll i deras restarang/bar, dyrt, men gott!
 
Toppen