Senaste nytt

Var i Tokyo är det bäst att bo? Tips på hotell

Dr. Miles

Expert
Reser med frugan, har fixat awards med Thai - First (via FRA) till Narita och Asiana First hem från Osaka.
(Visar lite på den nivå vi önskar hålla resan på)...
Och budget... ja..5-6 tk natten är väl någon form av takpris/natt. Bode i påskas på Ritz Carlton i SIngapore i deras Clubrum, älskade det hotellet, stora rum, schysst Club Lounge och en otroligt bra service... vill försöka matcha den nivån...
Du frågade VAR du ska bo. På vilket hotell är sekundärt när du inte har bestämt dig i viket område du vill bo.
T ex om ni vill åka enbart till Disney resort under ert besök, då är det lite så optimalt bo i Shinjuku område. Därför frågade jag dig om vilket intresse du/ni har.

Om området inte spelar någon roll, kan jag rekommendera Imperial Hotel Tokyo.
De är ett riktigt bra hotell för kräsna.
 
Intressen? Shopping, äta ute på mysiga restauranger både lokala och internationella, historiska byggnader/kultur. Hyfsat livligt kvällsliv med trevliga barer. Krav, bra allmänna kommunikationer...och till detta ett hotell 5 stjärnor och som innehåller det lilla extra...
 

Abbs

Medlem
Intressen? Shopping, äta ute på mysiga restauranger både lokala och internationella, historiska byggnader/kultur. Hyfsat livligt kvällsliv med trevliga barer. Krav, bra allmänna kommunikationer...och till detta ett hotell 5 stjärnor och som innehåller det lilla extra...
Du inser att Tokyo är rätt stort? Föreslår att du läser på om de olika distrikten här exempelvis: Tokyo - Wikitravel
 

Agö

Medlem
Ser fram emot mer info efter att ni varit där...
Ser verkligen nice ut, tror jag höjer min budget i Tokyo till de 8 tkr/natt som krävs för Aman... :)
Och området runt omkring?, shopping?, restauranger...??
Vi valde mellan detta och Peninsula. Fastnade dock för Aman efter att ha läst denna recension. Bara bilderna...

Aman ligger vid Imperial Palace Gardens. Gångavstånd från Tokyo Station vilket passar bra eftersom vi flyger till och från Narita. Samma område som flera av de bästa hotellen ligger (Shangri-la, Palace, Peninsula, Four Seasons).

Hotel review: phenomenal Aman Tokyo (Japan) – the Luxury Travel Expert
 

jumbooze

Medlem
Angående Aman Tokyo, kan vara idé att boka via virtuoso.com

fb7c33b5fe1af24907be37d17aa9f1d3.png
 
Har nu bestämt mig för att vi skall bo i närheten a Tokyo station och nu även bantat ner antalet hotell till 5 st, Aman, Shangri-la, Palace, Mandarin Oriental eller Peninsula.

Shangri-la med "Meet o Greet service på direkt från Narita Express vid ankomst till Tokyo station och med Club (Horizon).
MO och Palace med ett stort utbud av restauranger mm. Península med Rolls Royce och Aman som något utöver det vanliga..
Man blir snurrig när man skall försöka bestämma sig... ;)

Tacksam för om någon som bott där nyligen kan komma med lite kommentarer...
 

Agö

Medlem
Har nu bestämt mig för att vi skall bo i närheten a Tokyo station och nu även bantat ner antalet hotell till 5 st, Aman, Shangri-la, Palace, Mandarin Oriental eller Peninsula.

Shangri-la med "Meet o Greet service på direkt från Narita Express vid ankomst till Tokyo station och med Club (Horizon).
MO och Palace med ett stort utbud av restauranger mm. Península med Rolls Royce och Aman som något utöver det vanliga..
Man blir snurrig när man skall försöka bestämma sig... ;)

Tacksam för om någon som bott där nyligen kan komma med lite kommentarer...
Det var någon som bodde på Palace nyligen och tyckte det var helt sanslöst bra. Sök på Palace Tokyo på forumet så hittar du rapporten.
 
Toppen