Senaste nytt

Var i Tokyo är det bäst att bo? Tips på hotell

Vet att LH inte är topp på maten men kan din upplevelse inte bero på din förkylning?
Min fru var också väldigt frågande till maten. Kalven var mör men beskan som fanns var outhärdlig faktiskt (förstärktes för mig då jag kunde smaka just beska). Mina andra gånger på Lufthansa har jag fått bra mat, så något överraskad faktiskt. Däremot så var hela upplevelsen ganska "medioker" men berodde på mig själv och hur jag mådde. Ursäkta all OT...
 
Har bokat en award till Japan nästa påsk (stannar 11 dagar) och jag vill gärna ha tips på vart man man skall bo , om vill ha det där lilla extra...
Krav är nära till shopping, bra utbud av restauranger i området samt nära till Shinkansen

Jag har hittills hunnit tittat på Park Hyatt, Grand Hyatt samt ANA Intercontinental i Tokyo samt Grand Hyatt i Kyoto samt Hyatt Regency i Hakone...
Tacksam för alla tips...
 

Dr. Miles

Expert
Allt beror på vad är det för intresse du har, budget och vem du reser med.
Utan dessa information kn det bli svårt att ge ett bra tips.
 

nollbit

Medlem
Har bokat en award till Japan nästa påsk (stannar 11 dagar) och jag vill gärna ha tips på vart man man skall bo , om vill ha det där lilla extra...
Krav är nära till shopping, bra utbud av restauranger i området samt nära till Shinkansen

Jag har hittills hunnit tittat på Park Hyatt, Grand Hyatt samt ANA Intercontinental i Tokyo samt Grand Hyatt i Kyoto samt Hyatt Regency i Hakone...
Tacksam för alla tips...

Hyatt Regency i Hakone är fantastiskt, extra mycket så om du får utsikt över bergen. Hyatt Regency (antar jag att du menar?) i Kyoto är också bra, men små rum och väldigt liten chans till uppgradering.

Park Hyatt tycker jag är överskattat. Slitna, daterade rum. Cocktailtimme för diamonds som känns som att någon verkligen TVINGAT hotellet att erbjuda något :). Deras spa är dock riktigt bra. Restaurangerna kan man skippa.

Mina favoriter i Tokyo är Andaz och Conrad. Hade rummen på Hilton varit snäppet fräschare så hade det vunnit, för loungen på Hilton är riktigt bra och mysig (men inte lika bra som på Grand Hyatt Hong Kong såklart).
 
Vi ska bo här under Kristi Himmelsfärd.

Aman Tokyo - Luxury Urban Hotel in Tokyo, Japan - Aman

Jag tror att det har det där lilla extra men vi återkommer.


Ser fram emot mer info efter att ni varit där...
Ser verkligen nice ut, tror jag höjer min budget i Tokyo till de 8 tkr/natt som krävs för Aman... :)
Och området runt omkring?, shopping?, restauranger...??

Allt beror på vad är det för intresse du har, budget och vem du reser med.
Utan dessa information kn det bli svårt att ge ett bra tips.

Reser med frugan, har fixat awards med Thai - First (via FRA) till Narita och Asiana First hem från Osaka.
(Visar lite på den nivå vi önskar hålla resan på)...
Och budget... ja..5-6 tk natten är väl någon form av takpris/natt. Bode i påskas på Ritz Carlton i SIngapore i deras Clubrum, älskade det hotellet, stora rum, schysst Club Lounge och en otroligt bra service... vill försöka matcha den nivån...
 
Last edited by a moderator:

jumbooze

Medlem
Reser med frugan, har fixat awards med Thai - First (via FRA) till Narita och Asiana First hem från Osaka.
(Visar lite på den nivå vi önskar hålla resan på)...
Och budget... ja..5-6 tk natten är väl någon form av takpris/natt. Bode i påskas på Ritz Carlton i SIngapore i deras Clubrum, älskade det hotellet, stora rum, schysst Club Lounge och en otroligt bra service... vill försöka matcha den nivån...
Har du någon status på hotell?
 
Reser med frugan, har fixat awards med Thai - First (via FRA) till Narita och Asiana First hem från Osaka.
(Visar lite på den nivå vi önskar hålla resan på)...
Och budget... ja..5-6 tk natten är väl någon form av takpris/natt. Bode i påskas på Ritz Carlton i SIngapore i deras Clubrum, älskade det hotellet, stora rum, schysst Club Lounge och en otroligt bra service... vill försöka matcha den nivån...
Nivån är alltså att få det så bra som möjligt gratis :).

Jag gillar verkligen Hilton i Tokyo. Framförallt deras Junior sviter. Enda negativa är glasväggen mellan dusch och sovrum, kan dock dra för. Loungen är alldeles förträfflig!
 
Nivån är alltså att få det så bra som möjligt gratis :).

Jag gillar verkligen Hilton i Tokyo. Framförallt deras Junior sviter. Enda negativa är glasväggen mellan dusch och sovrum, kan dock dra för. Loungen är alldeles förträfflig!

Min filosofi är enkel, flyg FIRST - Betala för Economy, Bo 5 stjärnigt - betala för 1 stjärna...
Sedan att man inte alltid lyckas, utan får kompromissa med sig själ ibland...det är en annan sak..
 
Toppen