Senaste nytt

Var i Thailand passar oss bäst?

Mr Basic

Medlem
Koh Lanta är min favorit (av totalt 3 olika Thailandsbesök). Var dock några år sedan jag var där så kan ha förändrats? Tror iaf man slipper 1 av färjorna för att ta sig dit från Krabi flygplats (bron borde vara klar).
 
Koh Lanta är min favorit (av totalt 3 olika Thailandsbesök). Var dock några år sedan jag var där så kan ha förändrats? Tror iaf man slipper 1 av färjorna för att ta sig dit från Krabi flygplats (bron borde vara klar).
Jo då bron är till slut klar. ;)
Lanta i sig är en fin ö absolut, men jag klarar inte av det myller av Svenskar som har invaderat ön.
 

mackan33

Medlem
Kolla upp Koh Samet cirka 2 timmar från Bangkok också annars tror jag att Samui är optimalt för er som andra nämnt tidigare.
När jag var i er ålder tyckte jag att Samui var kanon.
Koh Chang är också trevligt men 4-6 timmar med buss från Bangkok vilket tar bort lite av Quick and easy konceptet.

Skall man kolla upp Koh Samet och dess närhet, skall man göra det genom @samet . Det han inte vet, behöver man inte veta.
Samui har jag själv varit på och det är ok, inte great. Skulle själv välja att åka runt bland stränderna på Phuket.
 

Frisk78

Medlem
Rayong-området rekomenderas. Ca 2 timmar i taxi (1800 THB) från Bangkok och ni har tex Koh Samet, Ban Phe, Ko Chang. Alla trevliga ställen och det går att resa dit även under svensk sommar (blöta perioden i Thailand).

Sist jag var där (2018) så hyrde vi ett hus med egen pool och 2 motorcycklar, sovplats för 6-8 personer för 3500 kr/veckan.
 

Albert

Medlem
Utöver Krabi som nämnts i tråden skulle jag rekommendera ett besök på ön Koh Yao Noi. Paradisö med få turister!
 
Återupplivar en gammal tråd!

har spenderat månader i Thailand men innan familjelivet. Mina preferenser är alltså helt värdelösa!

2 vuxna, 2 barn - landar i bkk i november. Tar gärna emot specifika tips Rayong och österut.

bör vara på (isch) stranden och hyfsat tillgängligt, restaurangtillgång och ja, det är nog allt. Föredrar lokala ställen!
 

JacobGBG

Medlem
Återupplivar en gammal tråd!

har spenderat månader i Thailand men innan familjelivet. Mina preferenser är alltså helt värdelösa!

2 vuxna, 2 barn - landar i bkk i november. Tar gärna emot specifika tips Rayong och österut.

bör vara på (isch) stranden och hyfsat tillgängligt, restaurangtillgång och ja, det är nog allt. Föredrar lokala ställen!

Låter som Ko Samet är en no-brainer för detta.
 
Toppen