Senaste nytt

Var flyger Lufthansa First Longhaul från Frankfurt

palmen

Moderator
När jag har tittat på Toronto så ser det endast ut att gå från Munchen. Jag kan ha fel (händer allt för ofta)
Det kan ha ändrats men förra sommaren flög jag Lufthansa F från Toronto till Frankfurt. Var väl två andra på forumet som flög Frankfurt-Toronto tidigare i år i F också (2 personer på samma flight med eurobonuspoäng).
Gjorde provbokning på 2 datum i höst och båda dagarna var det routing via Munchen för att ta sig till Toronto, kanske har lagts ner från Frankfrut helt enkelt.
 

flying

Medlem
Jag skulle vilja sla ett slag for Tokyo, underbar stad och dessutom lang flygtid. Med lite tur (…och givetvis skicklighet) kanske Ni lyckas fa igenom LH pavagen dit och ANA pavagen hem.
Personligen tycker jag att LH F ar aningen overskattat (kanske som att svara i kyrkan har pa BC), det finns betydligt battre produkter.
Sjalv flog jag med samboflying CX F pa min 40 arsdag.
Onskar dig grattis pa fodelsedagen i forskott och hoppas sokandet efter den for Er perfekta resan blir lyckad!
 
Last edited:
F

FCT

Guest
Jag skulle vilja sla ett slag for Tokyo, underbar stad och dessutom lang flygtid. Med lite tur (…och givetvis skicklighet) kanske Ni lyckas fa igenom LH pavagen dit och ANA pavagen hem.
Personligen tycker jag att LH F ar aningen overskattat (kanske som att svara i kyrkan har pa BC), det finns betydligt battre produkter.
Sjalv flog jag med samboflying CX F pa min 40 arsdag.
Onskar dig grattis pa fodelsedagen i forskott och hoppas sokandet efter den for Er perfekta resan blir lyckad!
Lufthansa i F i luften är inte bäst men det många uppskattar är den unika markservicen.
 

RickardG

Medlem
Kolla här: http://routemap.staralliance.com
Finns inte First på alla long haul men det kan nog ge lite inspiration! Sen får United.com bli din vän :)

När jag skulle testa Lufthansa First bokade jag hotell i NYC, och bokade i Business. Sen letade jag First till Philadelphia, New York, Boston i första hand och Washington samt Chicago i andra hand när det närmade sig två veckor kvar. Se till att vara borta färre än 14 dagar så du kan knipa en plats tillbaka också!
 

fcx

Medlem
Det kan ha ändrats men förra sommaren flög jag Lufthansa F från Toronto till Frankfurt. Var väl två andra på forumet som flög Frankfurt-Toronto tidigare i år i F också (2 personer på samma flight med eurobonuspoäng).
Gjorde provbokning på 2 datum i höst och båda dagarna var det routing via Munchen för att ta sig till Toronto, kanske har lagts ner från Frankfrut helt enkelt.

Stämmer bra, två pers på samma bokning. F både ut och hem via FRA. Sådan tur ska man inte kunna ha :)

Nu är det dock ingen First på den rutten längre.
 

flying

Medlem
Såvitt jag vet kan man bara boka Star Alliance med 2-4-1 :rolleyes:

Aha ditt referat gallde bara star alliance, forlat for jag drog in andra bolag. Sa vad ar da den stora skillnaden i markservice mot t.ex swiss (ja, just det 2-4-1), ana eller asiana? Porschen kor mig min sambo i till flygplatsen. For mig som hellre spenderar 12h i en bra produkt ombord an pa en flygplats ar iaf svaret enkelt.
 
Aha ditt referat gallde bara star alliance, forlat for jag drog in andra bolag. Sa vad ar da den stora skillnaden i markservice mot t.ex swiss (ja, just det 2-4-1), ana eller asiana? Porschen kor mig min sambo i till flygplatsen. For mig som hellre spenderar 12h i en bra produkt ombord an pa en flygplats ar iaf svaret enkelt.
Hvis man er Lufthansa-fanboy kan det ikke blive bedre!
 
Toppen