Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Rickard_O

Medlem
Industristad i Europa, ledtråd: Byggnaden jag befinner mig har en koppling till världens snabbaste och kan hjälpa er till rätt stad!
IMG_8058.JPG
IMG_8059.PNG
 

NyfikenGrau

Medlem
Industristad i Europa, ledtråd: Byggnaden jag befinner mig har en koppling till världens snabbaste och kan hjälpa er till rätt stad!

Intressant, grubblar på ledtråden "världens snabbaste" utan att komma nån vart... Nånting med bild 2 får mig tro det är Tjeckien eller Polen, men visst, Duisburg vore möjligt, har nog mer såna industrilandskap än nån annan stad i Tyskland.

Edit: Konkret gissning industrilandskapet "Ostrava hradcany", skämtsam beteckning av en stad som definitivt inte för tankarna till vackra Prag mer än just landet och språket :)
Har åkt förbi men tyvärr inte besökt! förstår fortfarande inte ledtråden "världens snabbaste"...ugn? :D

Edit2: Kollade upp min gissning närmare, okej, "Bolt Tower" :D men följer inte friidrott nåt vidare.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Ska se om nån känner igen detta, inte sett området nämnas här på bc men kan mycket väl tänka mig att några varit där. Går också att resonera sig fram till (reguljär flyglinje), alltså vart är jag på väg (att landa)?

riddlexy.jpg
 

Rickard_O

Medlem
Intressant, grubblar på ledtråden "världens snabbaste" utan att komma nån vart... Nånting med bild 2 får mig tro det är Tjeckien eller Polen, men visst, Duisburg vore möjligt, har nog mer såna industrilandskap än nån annan stad i Tyskland.

Edit: Konkret gissning industrilandskapet "Ostrava hradcany", skämtsam beteckning av en stad som definitivt inte för tankarna till vackra Prag mer än just landet och språket :)
Har åkt förbi men tyvärr inte besökt! förstår fortfarande inte ledtråden "världens snabbaste"...ugn? :D

Edit2: Kollade upp min gissning närmare, okej, "Bolt Tower" :D men följer inte friidrott nåt vidare.
Helt rätt!
Landet är Tjeckien och staden är Ostrava, inte det första man besöker i Tjeckien, men mina brorsdöttrar hade konståkningsläger och jag tänkte att jag skulle svänga förbi och hänga lite innan vi skulle åka vidare till den lilla byn Stramberk som troligtvis är en av dom mysigare platser i Europa iaf min absoluta favorit!

Tornet bilderna är tagna ifrån heter Bolt Tower därav ledtråden "Världens snabbaste"
Har en stor festival i Ostrava varje år som heter 'Colours of Ostrava', har planerat att besöka den något år!
 
4e492b31b7d9410ff5aa24c3dfcd7303.jpg


e9daee8bfb298df0d321fe0fed0a2983.jpg


Här kommer en, kanske lite svårare, utmaning till våra dykare på forumet.

Ledtrådar
Området är en nationalpark.
Området består av 5 öar.
Området ligger ca 2 timmar från ”fastland” i öst, som i sig också är en Ö.

Bilderna är tagna med drönare, såklart.

Vad heter dykplatser, samt ”fastlandet” i öst?
 
Toppen