Senaste nytt

Var är VISA-korten!?

Mr.cake

Medlem
Minns att senast i Japan så fick man 5% extra rabatt på saker inne i Don Quijote (säljer massa krims krams) om man betalade med ett visa kort. Revloutkortet blev en riktig räddare.
 

dino_81

Medlem
Även Yodobashi (stor elektronikkedja i Japan) får man rabatt om man handlar med Visa. Tror det är 5 eller 8% rabatt.

På trådskaparens fråga är ett av svaren att skaffa ett kort från Bank Norwegian. Inte för den låga intjäningen av ”Cashpoints” utan för att det är ett Visa-kort och har fri årsavgift och ingen avgift vid kontantuttag.

Ett bra komplement till mina befintliga kort (Amex Elite och MasterCard Premium) med ett egentligt enda syfte: vårens resa till Japan!
 

Treo

Medlem
Även Yodobashi (stor elektronikkedja i Japan) får man rabatt om man handlar med Visa. Tror det är 5 eller 8% rabatt.

På trådskaparens fråga är ett av svaren att skaffa ett kort från Bank Norwegian. Inte för den låga intjäningen av ”Cashpoints” utan för att det är ett Visa-kort och har fri årsavgift och ingen avgift vid kontantuttag.

Ett bra komplement till mina befintliga kort (Amex Elite och MasterCard Premium) med ett egentligt enda syfte: vårens resa till Japan!

Halvt OT fick jag ”Visa-rabatten” med MC på Yodobashi förra året, expediten förklarade att man antagligen menade kreditkort ... eller så var det min dolda charm som spelade in?

Jag skulle också gärna ha ett Visa igen, inte så mycket för poängen som för att ha ett alternativ just vid köp/bokningar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

STO-ARN

Medlem
Jag skulle boka ett hotellrum häromdagen och såg att om man betalade med VISA så fick man dels lägre pris och dels skulle frukost ingå. Jag sträckte mig efter plånboken och började gå igenom alla mina kort bara för att upptäcka att jag inte längre har något VISA-kort alls! WTF!

Så, efter att BA VISA försvunnit från svenska marknaden, finns det något VISA-kort som ger miles/poäng? Verkar ju som att alla kort som ges ut är MasterCard numera...
Samma tanke här: BA-Visa upphörde ju denna månad. Handelsbankens Visa försvann ju tidigare. I USA finns det ställen som antingen bara tar Visa-kort (som stormarknadsgiganten Costco) eller premierar användande av Visa...
 

Homer

Medlem
Handlade från butik i Tyskland för några dagar sedan som bara tog Eurocard och VISA.
Bank Norwegian verkar vara det bästa av ovan nämnda anledningar eftersom Klarna
inte tillåter kontantuttag.
 

ekf

Medlem
Håller inte med, anser att Revolut är mer förmånligt än dessa kort.
Bara för småsummor, går ju bara att ta ut 2000 kr/månad.
Fast som ett kort att betala med så håller även jag med om att Revolut vinner. Dels slipper man valutapåslagen, dels kan man fylla på det med valfritt kickback-kort (t.ex. EB-korten).
Och ärligt talat, hur mycket kontanter tar man ut numera? Jag var på semester en månad för inte så länge sedan, fick kämpa för att göra mig av med de 2000kr i kontanter som jag tog ut i början, för att slippa växla tillbaka dem.
 
Toppen