Var är VISA-korten!?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av agehall, 22 Februari 2019.

1. Mr.cake

Mr.cake Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minns att senast i Japan så fick man 5% extra rabatt på saker inne i Don Quijote (säljer massa krims krams) om man betalade med ett visa kort. Revloutkortet blev en riktig räddare.

2. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även Yodobashi (stor elektronikkedja i Japan) får man rabatt om man handlar med Visa. Tror det är 5 eller 8% rabatt.

På trådskaparens fråga är ett av svaren att skaffa ett kort från Bank Norwegian. Inte för den låga intjäningen av ”Cashpoints” utan för att det är ett Visa-kort och har fri årsavgift och ingen avgift vid kontantuttag.

Ett bra komplement till mina befintliga kort (Amex Elite och MasterCard Premium) med ett egentligt enda syfte: vårens resa till Japan!

ACervin, Gus, Jane Insane och 1 annan gillar detta.
  3. Treo

Treo Medlem

Halvt OT fick jag ”Visa-rabatten” med MC på Yodobashi förra året, expediten förklarade att man antagligen menade kreditkort ... eller så var det min dolda charm som spelade in?

Jag skulle också gärna ha ett Visa igen, inte så mycket för poängen som för att ha ett alternativ just vid köp/bokningar.

Gus gillar detta.
  4. STO-ARN

STO-ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma tanke här: British Airways-Visa upphörde ju denna månad. Handelsbankens Visa försvann ju tidigare. I USA finns det ställen som antingen bara tar Visa-kort (som stormarknadsgiganten Costco) eller premierar användande av Visa...

5. Rein

Rein Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klarnas kort är Visa. Gratis, ingen växlingsavgift och funkar med Apple Pay.

imartin gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

Handlade från butik i Tyskland för några dagar sedan som bara tog Eurocard och VISA.
    Bank Norwegian verkar vara det bästa av ovan nämnda anledningar eftersom Klarna
    inte tillåter kontantuttag.

Dr. Miles gillar detta.
  7. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller inte med, anser att Revolut är mer förmånligt än dessa kort.

apknug och Abbs gillar detta.
  8. Homer

Homer Medlem

Bara för småsummor, går ju bara att ta ut 2000 kr/månad.

9. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast som ett kort att betala med så håller även jag med om att Revolut vinner. Dels slipper man valutapåslagen, dels kan man fylla på det med valfritt kickback-kort (t.ex. EuroBonus-korten).
    Och ärligt talat, hur mycket kontanter tar man ut numera? Jag var på semester en månad för inte så länge sedan, fick kämpa för att göra mig av med de 2000kr i kontanter som jag tog ut i början, för att slippa växla tillbaka dem.

Mr Basic, Tonton och Capa gillar detta.
  10. Homer

Homer Medlem

Du har uppenbart andra resvanor (eller stor tur ;) )

NotRyan, Lounge Lizard, M.K och 13 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!