Senaste nytt

Val av sittplats i Swiss business class på Airbus A340

joemume

Medlem
Det helt gäng av dessa bra säten är blockade, trots att jag är LH SEN... Kan man ringa Swiss för att "avblockera" dessa godbitar? Blir väl att satsa på minikabinen i så fall kanske.

Om jag förstår dig rätt Senator så är det nya säten men lite äldre IFE?
 

Senator

Moderator
joemume, svar ja på frågan.. Samma stol, "äldre" IFE.

Och ja, du kan ringa om stolen är blockade. Det har jag gjort och det har funkat.
 

Glenn E

Medlem
Jag har aldrig lyckats få ett ensamt "A" säte för det reserveras åt miles & more senator kort.
De har problem med temperatur regleringen i kabinen. Det kan skilja flera grader beroende på vilket säte man har och det finns ju ingen luft man kan skruva på ovanifrån på Airbus A340. Sist satt jag i 11K och det var aldeles för varmt.
13K som är det sista sätet i business kabinen verkar bättre.
Nästa gång ska jag nog ta med mig en liten fläkt som man kan ansluta i eluttaget för säkerhets skull.;)
Det var lite lustigt när den Schweitziske flygvälrden förklarade problemen med temperaturregleringen med att planet ju är en fransk konstruktion.:)
 

A380*G

Medlem
Jag har aldrig lyckats få ett ensamt "A" säte för det reserveras åt miles & more senator kort.
De har problem med temperatur regleringen i kabinen. Det kan skilja flera grader beroende på vilket säte man har och det finns ju ingen luft man kan skruva på ovanifrån på Airbus A340. Sist satt jag i 11K och det var aldeles för varmt.
13K som är det sista sätet i business kabinen verkar bättre.
Nästa gång ska jag nog ta med mig en liten fläkt som man kan ansluta i eluttaget för säkerhets skull.;)
Det var lite lustigt när den Schweitziske flygvälrden förklarade problemen med temperaturregleringen med att planet ju är en fransk konstruktion.:)

Om jag inte är ute och cyklar är 14K sista sätet, 13 K finns ej. :)
 

Glenn E

Medlem
"Då tror jag du gjort något fel eller så har jag haft tur. Jag har fått det flera gånger som EBG. "

Det är möjligt. Det var vad de sa när jag försökte byta säte.
Jag har inte EBG just nu för jag har flugit med Qatar i några år.
EBS blev det efter den senaste resan och EBG ska det bli snart.
 

Tjaeng

Medlem
Jag har aldrig lyckats få ett ensamt "A" säte för det reserveras åt miles & more senator kort.

Jag har fått ensamt A-säte alla fyra gånger jag flugit med Swiss C longhaul. En av dessa fick jag 4A (fast då trixade jag nog till det lite, checkade in via SAS då första sträckan var en SK codeshare). Andra gånger har det gått lätt att bara välja sätet vid online check-in.
 

joemume

Medlem
Jag väljer alltid 5k om möjligt.En del av den separata Stubli-kabinen. Trevlig hytthänsla,och så serveras maten först. Rad 4 verkar var låst för SEN-HON.Höger fönster tycker jag ger en mer privat yta.Rekommenderar varmt 5K eller i andra hand 5A

Den samlade expertisen här måste ha rätt - jag upptäckte till min stora glädje att 5K var ledigt, så det fick bli minikabinen längst till höger denna gång! :cool:
 
Toppen