Senaste nytt

Val av bonusprogram

En till fråga. Om jag (pappan) skaffar elite kortet. Kan min som som är över 18 resa med det kortet? För han är den som kommer resa mest. Men han har ingen fast inkomst, den är varierad.
 

rvarttinen

Medlem
Tack för ditt svar och din erfarenhet @rvarttinen !
Tror dock att vi har bestämt oss för sas eurobonus. Vi har även idag ca 70000 poäng sedan tidigare där.

En fråga som gärna någon av er får svara på. Om vi blir uppgraderade av våran vän på sas till business, får vi business poäng eller de poängen för den klassen vi bokade för?
Oftast verkar det styras av den bokade klassen.

Tips: skaffa gärna ett bonuskonto i varje allians. Om förutsättningarna ändras blir inte steget så stort.
 

Dr. Miles

Expert
En till fråga. Om jag (pappan) skaffar elite kortet. Kan min som som är över 18 resa med det kortet? För han är den som kommer resa mest. Men han har ingen fast inkomst, den är varierad.
Din son får (officiellt) inte resa med andra medlems medlemskort.
Om du och din son råkar att ha samma förnamn och efternamn (t ex Jan Fredrik Jonsson och Jan Peter Jonsson, sedan registrerar du dig som Jan Jonsson), kan ni använda samma kort men det är som sagt mot användarvillkor av SAS EuroBonus.
 
Last edited:

Jensik

Medlem
Kan min son skaffa det kortet men attt jag betalar det?
Han måste ha en fast inkomst samt vara bosatt i Sverige för att kunna ansöka om AMEX Elitekortet.
Däremot kan du ge honom ett extrakort gratis om han fortfarande kommer vara skriven i Sverige.

Dela med dig av SAS EuroBonus American Express Elite Cards förmåner genom att ansöka om Extrakort. Eller ansök om ett Additional Card till dig själv för att kunna särskilja dina olika typer av utgifter. Upp till tre Extrakort och ett Additional Card ingår utan extra kostnad. För ytterligare Extrakort faktureras en årsavgift om för närvarande 525 kronor per Extrakort.
Alla Extrakortmedlemmar måste vara skrivna i Sverige och vara över 16 år. Extrakortmedlemmar har inget betalningsansvar för Debiteringar som Extrakortmedlemmen belastar kontot med. Du som Kortmedlem är betalningsansvarig för alla debiteringar på Kontot.

Om du ser på SAS EuroBonus American Express Elite Card | Amex står det mer om kortet där
 
Han måste ha en fast inkomst samt vara bosatt i Sverige för att kunna ansöka om AMEX Elitekortet.
Däremot kan du ge honom ett extrakort gratis om han fortfarande kommer vara skriven i Sverige.

Dela med dig av SAS EuroBonus American Express Elite Cards förmåner genom att ansöka om Extrakort. Eller ansök om ett Additional Card till dig själv för att kunna särskilja dina olika typer av utgifter. Upp till tre Extrakort och ett Additional Card ingår utan extra kostnad. För ytterligare Extrakort faktureras en årsavgift om för närvarande 525 kronor per Extrakort.
Alla Extrakortmedlemmar måste vara skrivna i Sverige och vara över 16 år. Extrakortmedlemmar har inget betalningsansvar för Debiteringar som Extrakortmedlemmen belastar kontot med. Du som Kortmedlem är betalningsansvarig för alla debiteringar på Kontot.

Om du ser på SAS EuroBonus American Express Elite Card | Amex står det mer om kortet där


Hmm det där glömde jag bort. Så om jag står på kortet och de 3 andra till de tre andra i min familj, kan alla då resa på samma eurobonus och utnyttja de förmåner på den nivån jag ligger på?
 
Toppen