Senaste nytt

Vad vill du se för förbättringar på inrikes på Göteborg Landvetter Airport?

Ghoose

Medlem
Hej Fredrik,
Väcker liv i den här tråden lite. Den senaste tiden har inte parkeringsinformationen fungerat optimalt. Senast i morse körde jag in i P4 då det stod att det fanns 14 platser lediga... Börjar köra uppåt och på plan 2 stod det "Fullt" och på plan 3 stod det att det skulle finnas 5platser. Men efter ett fullt varv visade det sig att det inte fanns en enda plats. Jag var inte ensam om att köra runt så något fel måste ni ha någonstans.

Likaså försökte jag förboka plats förra veckan och då stod P4 som fullbokad, men när jag kom på morgonen så fanns det 150 platser ledigt... Mycket märkligt. Kan ni få tillbaka kvaliteten här så skulle jag vara glad. :)

//Ghoose
 
Hej, jag har fått svar från vår parkeringsavdelning.

Etageräknarna för de olika planen är aldrig 100%, dels för att vissa människor tar två platser istället för en, dels för att andra kör så nära varandra så den registrerar det som ett fordon istället för två och dels för att vissa kör neråt i rundeln för bilar som skall köra upp. Etageräknare är inte så smarta så de kan känna om man åker upp eller ner utan de registrerar ett fordon som passerar. Därav så kan det diffa något, men vi uppdaterar manuellt räknarna genom att åka runt och räkna antalet lediga platser så ofta vi kan.
Detta görs varje dag i mån av tid men i realiteten så koncentrar vi oss ofta på områden som P2 och P3 då dessa blir fulla varje vecka.

P4 är väldigt sällan fullt, men däremot tar vissa produkter slut. Vi begränsar lågpriserbjudanden till ett visst antal platser och det gäller att boka i tid för att få det priset.


- Fredrik
 

Ubbe

Medlem
På utrikes håller vi just nu på att avsluta vårt stora ombyggnadsprojekt. På inrikessidan har vi gjort en del mindre förändringar. Jag förstår att ett önskemål är att ta ner glasväggen, men om vi för en stund håller oss till att den står kvar. Vilka förbättringar vill du se?

- Fredrik
Hej Fredrik.
Hur lång är en stund? Nu var det länge sedan Landvetters egen Berlinmur var uppe på tapeten. Är det något på gång?
 

Ghoose

Medlem
Fredrik, först tack för ditt snabba svar.

Appropå förbättringar så vore det toppen om ni tillsammans med SAS se till att vi får en lounge på inrikes. Det börjar bli välidgt mycket folk inne i ankomsthallen och för oss som pendlar och ser Landvetter som ett andra hem är det väldigt trist att oftast inte kunna vare sig sitta eller få en kaffe. (Kön till caféet är ibland väl lång och kaffet ap-dyrt).

Vill också påpeka att den måste ligga innanför security så att den inte blir lika tom som Malmö Av.'s. ;)

//Ghoose
 
En stund kan vara en låg tid. Tre kvartar och en snart kanske ;)
Jag lovar att om det kommer några nyheter i just denna brännande fråga så återkommer jag på forumet. Vi är helt medvetna om att detta är ett stort önskemål från många av våra resenärer.

- Fredrik

Hej Fredrik.
Hur lång är en stund? Nu var det länge sedan Landvetters egen Berlinmur var uppe på tapeten. Är det något på gång?
 
Hej Ghoose,

Detta svar tog lite längre tid ;)

SAS och alla våra andra flygbolag på flygplatsen är mer än välkomna att ta kontakt med oss för att diskutera lounger. I fallet med Malmö så är det deras önskemål att alltid ha loungen före security på samma sätt som de har på Malmö och Bromma. Mitt råd är att du tar kontakt direkt med flygbolaget och ställer önskemålet till dom. Vi har i nuläget inga planer på att starta egna lounger utan ser gärna att flygbolagen/handlingbolagen arbetar med detta. Tack för dina synpunkter dock.

- Fredrik

Fredrik, först tack för ditt snabba svar.

Appropå förbättringar så vore det toppen om ni tillsammans med SAS se till att vi får en lounge på inrikes. Det börjar bli välidgt mycket folk inne i ankomsthallen och för oss som pendlar och ser Landvetter som ett andra hem är det väldigt trist att oftast inte kunna vare sig sitta eller få en kaffe. (Kön till caféet är ibland väl lång och kaffet ap-dyrt).

Vill också påpeka att den måste ligga innanför security så att den inte blir lika tom som Malmö Av.'s. ;)

//Ghoose
 

Ghoose

Medlem
... Vi har i nuläget inga planer på att starta egna lounger utan ser gärna att flygbolagen/handlingbolagen arbetar med detta.

Nej det förstår jag men det borde ju ligga i ert intresse att SAS investerar i en ;) Resenärerna kan ju givetvis gå ihop och samla namnunderskrifter etc, känns då lite enklare att ni som har en ständig dialog med dem ständigt tar upp frågan och ber dem att kolla underlaget...
 

Ubbe

Medlem
Appropå förbättringar så vore det toppen om ni tillsammans med SAS se till att vi får en lounge på inrikes. Det börjar bli välidgt mycket folk inne i ankomsthallen och för oss som pendlar och ser Landvetter som ett andra hem är det väldigt trist att oftast inte kunna vare sig sitta eller få en kaffe. (Kön till caféet är ibland väl lång och kaffet ap-dyrt).

Vill också påpeka att den måste ligga innanför security så att den inte blir lika tom som Malmö Av.'s. ;)

//Ghoose

Detta skulle ju lösas om "Väggen" togs bort... :)
 
Toppen