Senaste nytt

Vad väntar hösten 2015?

Xilan

Medlem
SAS har ju för vana att inte flyga från ARN o OSL på destinationer som inte är prövade från CPH - det lämnar väl egentligen inte många möjligheter.

Sant, men att man överhuvudtaget pratar om att öppna långdistansrutter från ARN och OSL är tillräckligt utanför boxen för att jag ska våga hoppas på att det kan bli något helt nytt.

Vad hände med samarbetet med Singapore Airlines? Var inte dealen som presenterades för något år sedan att man först skulle utöka från CPH och som steg två öppna ARN - SIN?
För övrigt tror, och hoppas, jag att ARN - NRT ligger bra till.
 

Senator

Moderator
Förvisso, men det var väl en affärsöverenskommelse som grundar sig på unika förutsättningar :) .

Ett marknadsmässigt behov absolut, baserat på efterfråga. Dock anmärkningsvärt att allt blev gjort under radarn utan att först få avtal på plats med kunder i Stavanger och Houston från vad Jacob klurade fram. Försäljningsarbete startade efter linjen annonserades.
 

Zwizz

Medlem
Det som jag tycker är positivt från SAS vd idag trots negativt resultat.Är att SAS tänker satsa också.Inte bara spara och då tycker jag följande nya destinationer.TYO HKG och JNB.Alla baserade på egna intressen:)
 

Ricci

Medlem
När SAS gick ut med att man köpte nya långdistansplan så gick man också ut med att de nya A330 skulle byta av 3-4st gamla A340 då hyrestiden går ut då.

Det har inte framkommit att man förlängt hyresavtalen (än) med de gamla A340 orna.
Då A340orna är placerade i CPH är det förmodligen en linje från CPH som flyttas till ARN.
Om jag skulle gissa så är det CPH-NRT som flyttas till ARN-NRT då SAS skulle tjäna på en bättre "turnaround tid inom 24h".
Att flytta de andra Asienlinjerna från CPH till ARN tror jag inte på då de skulle förlora förmånga pax.

Men personligen hoppas jag på att det är en ny Asienlinje för Skandinavien som t ex HKG eller MNL.
 

Magnus_K

Medlem
Kan det vara så att SAS eventuellt planerar en rutt till Indien, det tillhör asien och flera stora svenska företag anlitar arbetskraft från Indien.
Efterfrågan bör finnas kan man tycka.
 
Vad skulle ni säga en linje som ARN - Dubai - Mumbai alt New Delhi? Ett alternativ för DY samt kunna sen flyga vidare med Air India från Munbai/New Delhi...
 

Hall

Medlem
Flytt av CPH-NRT till ARN-NRT som Ricci skriver tror jag på. Förutom fördelar i turnaroundtid så verkar det vettigt också från ett turist- och affärsperspektiv. Det verkar förresten finnas flöden från NRT till HND så kanske ARN-HND?
 
Toppen