Senaste nytt

Vad tycker ni om nya glasen i SAS lounger?

craftbrew

Medlem
Jag tycker själv att de nya glasen är ett stort lyft och blev så glatt överraskad att jag knäppte en spontan bild förra veckan.
 

Attachments

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    26,6 KB · Visningar: 433

Carl

Medlem
SAS gör just nu ett test med nya glas i loungerna. Det är en helt ny typ av glas från Orrefors, lite bredare än de gamla höga glasen och som fungerar för både soft drinks och vin.

Har ni testat dessa än? Vad tycker ni? Bättre eller sämre än tidigare?

Finns i SAS Gold Lounge på Arlanda. Vet inte hur det ser ut i övriga SAS-lounger, i Oslo fanns de inte när jag var där igår.

Att drick vin i plastglas i SASlounge ARN T4 är lite väl mycket camping för min del. Dom kanske kan ta dit dom gamla glasen från T5?
 

Jacob

Medlem
Att drick vin i plastglas i SASlounge ARN T4 är lite väl mycket camping för min del. Dom kanske kan ta dit dom gamla glasen från T5?
De nya glasen är ett test som görs under tre månader och anledningen till att det är ett test är att de behöver testa hanteringen i loungen. Det kan gå ganska hårt och vilt till i en lounge med mycket människor och det måste helt enkelt fungera och glasen hålla.

Jag är ett stort fan av de nya glasen så tog mig friheten att vidarebefodra mina kommentarer + kommentarerna här till SAS loungeansvarig som blev väldigt glad. Hon sliter verkligen hårt med inte alltid de lättaste förutsättningarna när det kommer till resurser, kostnader och begränsningar vad som är praktiskt genomförbart. Hoppas de nya glasen får stanna.
 
Toppen