Senaste nytt

Vad tycker ni om betaversionen av nya SJ.se?

JoelG

Medlem
Nja, nästan. Mellanvagnarna kan skilja sig mellan varandra lite grann, och det kan ju vara så t.ex. att ett tågsätt som egentligen skulle gått till Göteborg (med två 1:a klassvagnar) kör till Malmö (som normalt bara har en). Om en vagn som är 1:a klass egentligen, behöver rulla som 2:a klass, byter SJ nummer på denna från 2 till 3 (de försöker vara konsekventa med att bara vagn 1 och 2 är 1:a klass). Då kan det ju innebära att du får en plats i vagn 3 som inte finns eftersom det är färre säten.

Det finns säkerligen fler sätt att krångla till det på också!
Sägs att SJ ska vid renovering av x2000 att samtliga tåg ska ha samma konfiguration och därmed vara enhetliga. Sen när det blir klart är en annan fråga
 

AABack2ARN

Medlem
Har du åkt tåg i Sverige? Stockholm-Göteborg, via Linköping? I wish! Det hade verkligen varit något. Nu pratar vi om ett tidstillägg på 2-3h för att ta omvägen via Linköping, som kan vara en av de svåraste städerna i landet att nå.

Ooops. Det avslöjade sig kvickt att det där med tågresor har jag inte mycket koll på. :oops:

Förutom en årlig resa med nattåget till övre norrland tror jag bara att jag kan dra mig till minnes en (1) t/r-resa inom Sverige med fjärrtåg de senaste 20 åren. Har ingen större ambition att öka på det antalet heller... Tilbringar tillräckligt med tid på pendeltågen i Storstockholm..!

Men det verkar för övrigt som om det kan uppstå situationer där man inte kan köpa biljett från A-C utan att splittra resan A-B och B-C. Vågar inte skriva ut några stadsnamn nu med tanke på att det troligen blir fel igen :rolleyes:
 

Airman

Medlem
Mobilvarianten är i alla fall bra mycket bättre än den förra, tycker jag. Den förra varianten var horribel, nu går det att få en smula översikt åtminstone!

Däremot var min första bokning lite krånglig. Jag hade valt/"expanderat" min avgång och tryckte på "Fortsätt", varpå felmeddelandet "Välj avgång för din utresa" dykte upp. Repeterade några gånger tills jag märkte att jag måste även klicka i "2:a klass" för att kunna gå vidare. Detta trots att jag valt tid och det inte fanns någon annan klass att välja... Nu vet jag till nästa gång, men onödigt otydligt uppbyggt!
 

MWi

Medlem
Med tanke på hur ofta de gamla sidorna havererade och att man ofta var tvungen att på mobilen gå in på "riktiga" SJ.se för att ordna till saker så är det ett riktigt lyft. Det bästa de någonsin gjort är dock när de införde PassBook, otroligt tröttsamt att harva på med sms-en...
 

Hachans

Medlem
Med tanke på hur ofta de gamla sidorna havererade och att man ofta var tvungen att på mobilen gå in på "riktiga" SJ.se för att ordna till saker så är det ett riktigt lyft. Det bästa de någonsin gjort är dock när de införde PassBook, otroligt tröttsamt att harva på med sms-en...

Det var ju kul när de lanserade nya appen, hade tagit bort passbook-integrationen och hoppades ingen skulle märka det (man ville i princip bara ha en webbsida i en app-ram och göra utvecklingen enhetlig mellan Android och iOS), fick massiv backlash av det, la tillbaka funktionaliteten och integrerade med apple watch på ett oväntat smidigt sätt. Och låtsades som ingenting.
 
  • Gilla
Reactions: MWi

bstark

Medlem
Passbook kände jag inte ens till att de hade. Får nog bli det nästa gång, sms har förvisso funkat men passbook känns bättre.
 

Hachans

Medlem
Passbook kände jag inte ens till att de hade. Får nog bli det nästa gång, sms har förvisso funkat men passbook känns bättre.

Passbook är skitbra. Jag reser massor i tjänsten så det blir drivor med SMS att hålla reda på. Då funkar Passbook sjukt bra. Enda nackdelen är att det inte alltid går så bra när det är Resplusresor. Men då får man gå in och kolla i appen eller smsen.
 
Är jag ensam om att inte kunna se hur många priopoäng jag har? De försvann för några månader sedan och har aldrig kommit tillbaka. Jag får bara ett felmeddelande där de skulle visas.
 
Toppen