Senaste nytt

Vad tycker ni om betaversionen av nya SJ.se?

SJ har just presenterat en betaversion av nya hemsidan som alla får titta på och komma med synpunkter på.

beta.sj.se - Hem

Själv tycker jag att den är lite väl enkel och det blir lite mycket bläddrande nedåt. Vore bättre att ha något mer i stil med SAS nya hemsida där man i alla fall får välja datum och lite andra inställningar innan man måste trycka på fortsätt.

Vi får väl se hur hemsidan utvecklas, detta är ju bara ett första utkast kan man antagligen se det som i och med att man skickas vidare till vanliga SJ.se om man vill gå vidare med en bokning.
 

Fredrik

Medlem
Förstår inte varför jag inte får välja datum direkt utan måste välja avgångs- och ankomstort först?
 

AABack2ARN

Medlem
Generellt sett är jag lite irriterad på dessa "one site fits all"... Jag förstår att man inte vill underhålla 10 olika typer av siter beroende på hur kunden surfar in på siten, men resultatet är siter som inte är riktigt bra för någon teknik. Men jag antar att det bara jag som är gammalmodig ;)

I övrigt suger SJs trafikinformation (på den gamla siten som har fått samma gränssnitt som beta-versionen). Sök på Nattågen till Norrland och det är fullt av fel. Till och med Trafikverkets (dåliga) site är bättre. Hur svårt kan det vara???
 
Äntligen en sida som känns modern - snyggt. Dock känns det som detta är den fjärde mobilanpassade sidan de släpper inom loppet av ett par år. Problemet är väl fortfarande den underliggande infrastrukturen som skulle behöva piffas till.
 

011430121

Medlem
Den har inte imponerat hittills. Riktigt stökigt att välja säte.
Precis. Har ju varit stökigt även i gamla, och detta var faktiskt min främsta önskan med den nya: Varför kan de inte bara fixa en enkel seatmap där man ser vilka som är lediga?
Läste ett svar på denna fråga för något år sedan vill jag minnas, och svaret var att inte fungerar efter som samma stol kan säljas flera gånger under en resa. På Stockholm-Göteborg kan en resenär åka Stockolm-Katrineholm sedan är stolen tom till Hallsberg och där kommer en passagerare på till Skövde sedan blir den såld Skövde-Göteborg ungefär så var svaret, fråga mig inte varför den inte visar vilka stolar som är ledig om man skall resa hela sträckan Stockholm till Göteborg.
Jag vet inte om det har ändrats men tidigare kunde man bara välja säte om man var ensam att resa, var man två så valde daton sätet.
 

pierrea

Medlem
Läste ett svar på denna fråga för något år sedan vill jag minnas, och svaret var att inte fungerar efter som samma stol kan säljas flera gånger under en resa. På Stockholm-Göteborg kan en resenär åka Stockolm-Katrineholm sedan är stolen tom till Hallsberg och där kommer en passagerare på till Skövde sedan blir den såld Skövde-Göteborg ungefär så var svaret, fråga mig inte varför den inte visar vilka stolar som är ledig om man skall resa hela sträckan Stockholm till Göteborg.
Jag vet inte om det har ändrats men tidigare kunde man bara välja säte om man var ensam att resa, var man två så valde daton sätet.
Nä, det där kan inte vara anledningen. De har ju stenkoll (förstås) på vilka stolar som är lediga just den sträckan jag ska resa. Vore inte svårt att bygga något som presenterar det för den resenär som vill välja plats.
 

Gus

Medlem
Jag är inte speciellt nöjd med den nya sidan eftersom man inte kan välja exakt plats om man åker två personer eller fler. Jag använder mig fortfarande av deras gamla sida gamla.sj.se/
 
Toppen