Senaste nytt

Vad ska vi göra efter Corona ?

rvarttinen

Medlem
Vi har en liten tripp (award) till Karibien inbokad sedan ett tag tillbaka - datumen för denna resa är i oktober, så vi får se hur situationen löser sig över tid. Planen var också att boka in en resa för att hälsa på kompisar i München. Skulle varit nu i juni/juli, men vi får se om det kan bli av ... kanske senare, men helst inte alltför tätt inpå resan i oktober.

Air France verkar ha lite framåtanda, texten nedan är saxad från deras sida om virussituationen, vilka ombokningsmöjligheter etc. som finns att tilgå:

Book with confidence. For any booking made before 31 March 2020, you have until 30 September 2020 to postpone your departure date without change fees, subject to availability of the same fare. Your new trip must begin no later than 30 November 2020.

Before making any travel arrangements, please contact the relevant national authorities to check entry and stay requirements in your destination and transit countries. Travel restrictions are already in force for many nationalities or for travelers who have recently visited certain countries. These restrictions are subject to change without notice. We recommend that you arrange alternative accommodation and travel plans to limit the risk.


Hela texten finns här: Air France Operations News - Air France official website
 

Atom

Medlem
Supporta SAS och flyga in ett guld (medelst elite dock, men för mig som sällanresenär blir det öppna lädret mer än vanligt).
Njuta av öppnade gränser och det man tar för givet.

Fortfarande sugen på att bocka av Island, skulle även vilja besöka Portugal.
 

Senator

Moderator
Lite dagdrömmar kan vi ha, men hoppas alla går efter rekommendationerna som olika myndigheter utfärdar..

1. Jag skulle ha varit i Singapore denna helgen med Swiss F, den är flyttat till maj men jag tror inte den kommer bli av som läget är nu
2. Min sambo och jag skulle åka till Zurich/Alperna över påsken, den är redan avbokat
3. Den 30:e april har jag ARN-ZRH-BOS med Swiss F och hem med Lufthansa F den 6:e maj med Lufthansa från ORD. American tar oss BOS-ORD-AUS-ORD men denna väntar jag bara på att flighterna skall ställas in så jag kan få pengar tillbaka
4. Sista helgen i maj är planen Prag men detta är nog också kört
5. Vid Midsommar är planen att vi skall åka till Sorrento i 10 nätter, den hänger också väldigt löst

Vi har köpt hus i förorten med pool, så sommaren är väl ok på hemmaplan. Men våra tankar handlar om att stödja både lokalt samt de drabbade områden vi älskar som Italien. Jag tror tyvärr att rörelser utomlands innan Midsommar kommer vara svårt. Ett ställe som jag dock gärna besöker så snart det är möjligt är fantastiska Bergamo och tar gärna @Palazzi som guide. Denna ohört vackra stad med trevliga människor som har drabbats så hårt behöver lite kärlek.
 

HenrikAI

Medlem
Fick ställa in Berlin över påsk, hoppas kunna komma iväg i augusti istället. Nästa bokade resa är en vecka i... norra Italien, med avresa i månadsskiftet juni/juli. Får se om det blir något av den, känns tveksamt just nu.

Har inget annat bokat men tanken är att bo på några hotell runt om i Sverige i sommar, och så fort läget känns lite stabilt blir det en longhaul-awardbokning för familjen, vet inte riktigt var dock. Poängen räcker till Australien men får se vad det finns för möjligheter framöver..
 
Last edited:

Valley

Medlem
Hade ju en tanke på München jag också. Men som det ser ut får vi nog glömma det.
Sysselsättning lär inte saknas ändå. En 20-30 meter brygga med tillhörande uteplats och utekök skall anläggas.
Sandstranden skall uppgraderas. 300-400 kvadrat vass skall bort.

Året lär vara ganska fullbokat
 

Johans00

Medlem
Skulle till New York över påsk, fick ställa in det. Ska besöka Sydkorea (Seoul och Busan) och sedan tågluffa genom Japan i Juni, hoppas verkligen inte att jag behöver ställa in det också.
 

toer00

Medlem
Hoppas fortfarande på Vancouver, Seattle, Portland och San Francisco i juli...

Sedan har vi en EB bonus STO-SIN i oktober som borde funka...
 

Amund1967

Medlem
Själv vill jag till Italien för att kolla så att allt finns kvar, kanske musslor och vitt vin i södra Italien.:)

Vill dock ställa några allvarliga frågor om hur branschen ser ut Post-corona, (borde kanske vara en egen tråd?).

1. Kommer efterfrågan att vara så stor att planen fylls direkt eller kommer det att bli stora kampanjer med billiga resor?
2. Kommer marknaden att se ut på samma sätt när krutröken lagt sig? Jag gissar att flygbolagen inte kommer att ha särskilt bråttom att återuppta trafik på sträckor som inte bedöms lönsamma, man kanske tar chansen att kapa kostnaderna rejält?
3. Vilka flygbolag finns kvar? Om några gått i konkurs minskas utbudet pga. deras bortfall, och priserna höjs - Kan lågpriseran vara över? Inte helt otroligt heller att protektionismen åter slår igenom med nationella licenser och minskad konkurrens som följd.

Men jag är positiv och tror starkt att det sker en återgång till det normala under maj månad.;)
 
Toppen