Senaste nytt

Vad ska vi göra efter Corona ?

Once56

Medlem
Flyttade fram vår inställda Karibien-tripp(skulle åka i morgon) till slutet av september, hoppas verkligen vi kommer iväg då. I juni är tanken att möta upp vänner från USA i Wien och i augusti är planen Brno och motoGP. Bara hoppas att detta kaos har lagt sig tills dess och att vi fortfarande har flygbolag som flyger och hotell/restauranger som är öppna.
 

Flying Finn

Medlem
Jag håller med om att vi inte ska förvärra situationen genom olämpliga resor.

Även jag håller med om detta och förväntade mig redan igår att det är modus operandi för oss alla skribenter i tråden i nuläget, bl.a. efter alla immigrationsbegränsningar som införts. Något som alltså inte behöver skilt nämnas bland förnuftiga skribenter.

Men måste säga att jag uppskattar den positiva andan i tråden med roliga upplevelser att se fram emot. Det gjorde mig lite gladare. Vi får hoppas att vi alla får möjlighet att genomföra våra resor som ligger lite längre fram i tiden och att inte våra favoritflygbolag går i konkurs.

Hear, hear.

Det är precis det är frågan om här. Att ha fokus på positiva upplevelser som är på kommande, om allt går väl. Det är något som mänskligheten behöver för att orka med detta viruselände. Och det är absolut normalt att vela ha lite annat att tänka på, än endast virus si och så. :) Tyvärr så kan en del bli för upphetsade i det här undantagsläget och bli lätt provoserade när en del andra tänker på framtidens semestrar.

Personligen är jag glad, i fall allt fortskrider positivt, för då blir det både AF/KLM Flying Blue Platinum och förnyelse av mitt BAEC Gold nästa vinter. :cool: Hade redan ursprungligen planerat att sommaren 2020 blir det inga resor och i april 2020 hade jag endast ett företagsbesök i London, som nu blir inställt. Så för min del är förlusterna ännu noll på tanke med fritidsresorna. Hade redan på hösten 2019 skjutit upp till 2021 med att resa till Australien m.fl. och ser fram emot flera kanonprissatta resor 2021, än de jag redan fyndade från Delta och KLM ex-BUD. :)

Jag börjar dock bli mer och mer skeptisk....

Kamrat, ge inte upp hoppet nu. :) Vi tar typ en vecka i gången nu. Onödigt att sluta leva framtiden, så länge den ännu existerar. Som jag skrev i ett försvunnet inlägg, så kan vi inte sluta leva morgondagen. Den gryr nog ännu. Och vi är ändå lika sunda som nu med att vara måna om smittskyddet. Vi får anpassa våra framtida reseplaner enligt behov, beroende på hur läget fortskrider.

Personligen vill jag med mina framtidsplaner hålla flyget och resebranschen i gång och skapa positiva förväntningar, inte bara för mig själv.
 

chazzie

Medlem
Underbart initiativ till en positiv och trevlig tråd! Inspirationen och längtan till nästa resa ökar i kvadrat med varje inlägg jag läser!

Själv väntar jag med stort tålamod att Star Alliance-awardbokningarna skall öppnas igen så jag kan boka min drömresa nummer 2 (nummer 1 är genomförd tack vare detta fantastiska forum, tråd finnes om det episka besöket i Nya Zeeland) till Sydamerika och då främst Argentina och Chile!

En Italienresa nu i maj blir inställd så frågan är hur man utnyttjar den tillgodoslanten också, kanske lägga på några 1000-lappar och hitta en lite längre C-resa om det dyker upp några med lite rabatt? NYC eller Toronto i samband med att NHL drar igång kanske?

Utöver det hoppas jag på några svängar i tjänsten i mitt nya jobb, så för mig får detta elände gärna sluta så fort som möjligt! Tills dess under vår och sommar får det bli lite besök i närliggande natur med kameran och kaffetermosen i högsta hugg.
 

niksal

Medlem
Har inbokat mina first First med CX andra halvan av september. Hoppas de kan bli av. Har även i Juli en vandring till Abisko, som innebär flyg HEL-ARN-KRN, hoppas det bör av, men inser att där är vi nog på gränsen. I oktober har jag en resa till Madeira inbokad, den skall väl ändå bli av.
 

Palazzi

Medlem
Första prio för mig är nog möjligheten att åka tillbaka till Bergamo. Förväntar mig ingen trevlig syn i det som nu kallas ”dödens stad” i media, men vill gärna bidra till att man åtminstone långsiktigt kan återgå till vardag.

I övrigt instämmer jag med flera andra: En lång jäkla jorden runt-resa! Innan har man alltid tänkt att man har alla möjligheter, närsomhelst, att åka... Nu förstår man mer av vilken lyx detta resande är, och att man inte kan ta möjligheterna för givet. Kommer passa på vid första tillfälle som ges.
 

aikelo

Medlem
Ska försöka återboka min första 2-4-1 award till Bali. Hoppas kunna hitta platser på SQ317 igen. Har varit en dröm att få testa A380. Och ev har chansen att nypa nån av dubbelsängarna dessutom.
Sen kan man hoppas det blir fler reor likt den med delta, af, klm från BUD.
 

Börnen

Medlem
Har inbokat mina first First med CX andra halvan av september. Hoppas de kan bli av. Har även i Juli en vandring till Abisko, som innebär flyg HEL-ARN-KRN, hoppas det bör av, men inser att där är vi nog på gränsen. I oktober har jag en resa till Madeira inbokad, den skall väl ändå bli av.

Det är ju bara 110 mil enkel väg, ta bilen :)
 

Rickard_O

Medlem
Försöker tänka positivt kring en födelsedagspresent jag köpt till mamma med avresa dagen efter hennes 60-årsdag i Maj till Prag och sen även min 30-årspresent jag fick av mamma och morfar som bär av till Island senare i Maj.

Sen längtar man ju även till sommaren då man har en award bokat till Bali och hem från Taipei med restid på ca en månad i Asien!
Hoppet är det sista som överger en, tänker fortsätta planera resorna som ingenting hade hänt (Visserligen allt avbokningsbart ;))
 
Toppen