Vad ska vi göra efter Corona ?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Sir Karlsson, 21 Mars 2020.

1. Million Miler

Million Miler Medlem

Tyvärr har du helt rätt där. Men vi får väl se hur länge deras affärsmodell håller postcorona.

2. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror väl på hur länge Lufthansa vill/orkar/ha råd att hålla sina dotterbolag under armarna..Tror att risken för en åternationalisering tyvärr är ganska stor där...
    Schweiz vill knappast låta 2 st bolag gå i KK, först gamla hederliga Swissair och därefter SWISS och Polska staten lär nog inte släppa LOT heller...?

3. Ping

Ping Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrar vilken hemsk upplevelse du fått uppleva som gör att du önskar att dessa bolag försvinner?

Som i slutändan drabbar väldigt många: Anställda, underleverantörer, staten, konsumenterna. Du som konsument har redan i dagsläget valet att inte flyga med dessa bolag.

ZZZebra gillar detta.
  4. Million Miler

Million Miler Medlem

Haha, jag skrev ju för min del. jag hoppas på bättre flyg efter Corona. Och när det kommer till lågprisbolagen så klarar jag mig utan dem så ser inte att de behöver räddas kvar. Det är min högst personliga åsikt och om de finns kvar så påverkar det mig inte mer än att marknadsandelar för SAS, Lufthansa etc är mindre. Jag tror att det hade varit bra med färre bolag när efterfrågan minskar och då ser jag de bolag jag värnar om som mer viktiga att rädda kvar..

5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I dagens SvD beskriver man hur det kommer bli att resa med flyg i framtiden
    Källa SvD

eSvD

6. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ang. post - Corona Travel...;)

7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att det mesta blir som förut, människan glömmer snabbt, det kommer bli väldigt oekonomiskt om alla skall ha en egen 3x3m "zon" utan folk runt sig var de än går i samhället, men initialt kommer vi nog se mycket munskydd, besprutningar/desinficering mm. inte bara i flygbranschen...

Brandforce och Million Miler gillar detta.
  8. Million Miler

Million Miler Medlem

Framför allt när ett vaccine finns på plats. Att flyga med munskydd och all förtäring inplastad.. Det vill nog inte många göra under lång tid.

toer00 gillar detta.
  9. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla!

Vad tror ni, är det såhär när flyget startar upp igen och även tills Covid-19 är helt över ? Intressant video:

Diamond-in-the-ruff gillar detta.
  10. Såg igår på Rapport att Slovenien förklarar epedemin över i landet och slopar nu karantänen för EU-medborgare. Så det blir kanske Ljubliana som första resmål efter att UD tagit bort sin avrådan. Inte alls illa! En favoritstad.

Slovenien: Epidemin är över | SVT Nyheter

Brandforce gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!