Senaste nytt

Vad ska jag välja? SAS business eller Lufthansa business Arlanda till New York

Claes L

Medlem
Vet dock inte om du kan få någon babykorg i nya business med SAS om det är av värde för er. Kan vara värt att kolla upp!

Ett tips är också att förboka en bil från Newark till hotellet. OBS! Tänk på att ta med eget babyskydd vilket annars oftast är bökigt. Vet att vi gjorde så när vi var i NY med dottern som då var 6 månader.

Trevlig resa! :)
Det finns babykorg på plats 1H I nya business :)
 

Newyorker86

Medlem
Vet dock inte om du kan få någon babykorg i nya business med SAS om det är av värde för er. Kan vara värt att kolla upp!

Ett tips är också att förboka en bil från Newark till hotellet. OBS! Tänk på att ta med eget babyskydd vilket annars oftast är bökigt. Vet att vi gjorde så när vi var i NY med dottern som då var 6 månader.

Trevlig resa! :)

Han är för stor för babykorg (redan 11kg muskler :p)
Har en chaufför som jag använder mig av i new york som har egna barn fick jag reda på sist, så han hämtar upp oss och kör oss under hela vistelsen
 

Kimmen00

Medlem
Du missar ju inget med att inte åka Lufthansa Business... har du inte provat nya SAS Business så ta det om du har råd.

Personligen tyckte jag Lufthansas mat och dryck var bra mkt bättre än SAS i business när vi åkte t/r till Houston på höstlovet då jag senast åkte både sas o lufthansa C-klass. Även hårdvaran med skönare säten (a380).
Dock är service som du säger.. Jämn på LH. Ojämn på sas.
 

Newyorker86

Medlem
Personligen tyckte jag Lufthansas mat och dryck var bra mkt bättre än SAS i business när vi åkte t/r till Houston på höstlovet då jag senast åkte både sas o lufthansa C-klass. Även hårdvaran med skönare säten (a380).
Dock är service som du säger.. Jämn på LH. Ojämn på sas.

Låter ju lovande. Vad är intjäningen på Lufthansa P till eurobonus? 100% innebär det samma poäng som business med SAS?
 

ARNBER

Medlem
P ger bara 100 procent till EB, du tjänar altså 4631 poäng med LH (enväg via Frankfurt) istället för 6000 poäng med SAS direktflyg
 

Kimmen00

Medlem
Om du köper business saver på sas t/r till EWR tror jag blir mer än P-klass. Du kan lätt kolla det själv på sas.se hur mkt du får från sas och det är 100% för lufthansa P så borde ge ~9000 en. Sas C-klass ger mer tror jag
 
A

Aurora

Guest
Personligen tyckte jag Lufthansas mat och dryck var bra mkt bättre än SAS i business när vi åkte t/r till Houston på höstlovet då jag senast åkte både sas o lufthansa C-klass. Även hårdvaran med skönare säten (a380).
Dock är service som du säger.. Jämn på LH. Ojämn på sas.

Houston, da åkte du vel med privatair-maskinen? Det skal jo ikke mye til for å ha bedre hardware enn de gammeldagse business-setene som privatair har :p Ellers lurer jeg litt på hvordan en privat pod (new SAS biz) 1+2+1 kan være dårligere enn 2+2+2 hos LH, med lite private seter og "fotflørting" (ikke i like stor grad på A380, men..). Jeg digger LH, men de har ikke akkurat truffet gullfuglen med den nye bizkabinen rent hardware-messig...
 

palmen

Moderator
Personligen tyckte jag Lufthansas mat och dryck var bra mkt bättre än SAS i business när vi åkte t/r till Houston på höstlovet då jag senast åkte både sas o lufthansa C-klass. Även hårdvaran med skönare säten (a380).
Dock är service som du säger.. Jämn på LH. Ojämn på sas.
Att jämföra den B737 som användes till Houston mot Lufthansa Business är inte riktigt rättvist.
SAS nya kabin som nu finns på alla A330 är enligt min mening betydligt bättre än Lufthansas nya business. Vad det gäller mat så tycker jag att den varit bättre hos SAS och drycken ungefär likvärdig (är ingen vinkännare så kan inte uttala mig om det). SAS har dock lite kul öl i sitt dryckessortiment som lufthansa inte har, där får man hålla till godo med Carlsberg eller liknande öl.

Jag skulle alla dagar i veckan välja SAS till New York om inte priset var en faktor.
 
Toppen