Senaste nytt

Vad samlar ni på? Förutom poäng och stämplar i passet

palmen

Moderator
Kanske ska uppdatera lite från min post 2012, samlar fortfarande på whisky men även god öl, ölen dricks dock upp betydligt fortare än den köps in. Istället för att köpa whisky på varje resa brukar det allt som oftast bli fokus på att hitta bra öl-ställen när man reser för att prova på så mycket lokalproducerat som möjligt.
Försöker hålla mig till regeln att inte dricka samma öl 2 gånger på semestern när fokus är öl :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jeg samler SAS flygplan.. Altså registreringene. For att reknas inn i samlingen har jag flydd minst én kommersiell flyvning med flygplanet.
Mangler 16 stk 737-600 av 27 totalt i flåten
Mangler 6 stk 737-700 av 29 totalt i flåten (NOTAM: inkluderer ikke HB-JJA, den som kun går til Houston)
Mangler 6 stk 737-800 av 29 totalt i flåten

Alt timet og tilrettelagt i excel selvsagt... :D

28 -600
27 -700

Är det väl?
 
R

rstenelo

Guest
Tvålar och små flaskor med schampoo etc - det kan ju vara bra när man har gäster.... Eller en låda eller två som behöver fyllas... Nästa gång jag städar så kommer en bild på ett överflöd ;)
 
A

Aurora

Guest
28 -600
27 -700

Är det väl?

Fikk inte med den forrige quoten, men jag tror på at du hinner åt det før meg! :D

Ang tallene, jeg har de fra Frösundavik så de bør stemme :p Har du husket å få med SE-RJS? Jeg ser jeg har inkludert SE-RJR som ikke er aktiv per dags dato (den er due etterhvert) så dermed ender vi på 28 aktive i dag. 29 så fort SE-RJR kommer seg på vingene i høst. Og 30 om vi teller med HB-JJA :)

I følge min samboer er det 27stk 737-600, så det tallet skal stemme greit. Usikker på hvor du har den 28'ende fra. Følger du den listen du har på hjemmesiden din? Kan dobbeltsjekke den oppmot at det evt har gått en -600 ut fra flåten :)
 

nota bene

Medlem
Jeg plejer også at gemme en pengeseddel og lidt blandede mønter fra de lande jeg har besøgt.
Detta började jag samla vid 5 års ålder... Det ledde dock till något mer allvarligt - numismatik!

Samlar på en hel del 'samlarprylar', men inte egentligen något relaterat till resandet. Hade förr en tendens att köpa en souvenir från varje land, men det har jag tröttnat på. Äter hellre en god middag eller upplever något intressant.
 

Kricka

Medlem
Numismatiker riskerar väl en följdsjukdom som nickelallergi ? Fast å andra sidan är
det kanske inget nickel i gamla guld och silvermynt..
 

chazzie

Medlem
Det blir alldeles för ofta t-shirts och diverse andra turistprylar när jag är på resande fot... På gott eller ont, de flesta brukar sluta sin livscykel som tröja för gymmet =} En t-shirt jag köpte i Washington blev dock direkt en träningströja när jag kom hem och insåg hur hiskeligt ful den var!

Hard Rock Café t-shirts har blivit en speciell (o)vana att köpa, precis som TS, om jag inte missminner mig har jag följande:

- New York
- Atlantic City
- Biloxi
- Ho Chi Minh City
- Bangkok
- Las Vegas
- New Orleans
- Dallas
- Houston
- San Antonio
- Copenhagen
- Helsinki

Möjligen någon glömd =}
 

johan_fbg

Medlem
Precis som trådskaparen är jag också svag för Hard Rock Café. Återkommer med lista.

Här kommer min lista, två år försenad. Listade efter öppningsår, 44 besökta för tillfället.

London
Los Angeles
New York Times Square
San Francisco Fishermans Wharf
Stockholm
La Jolla
Washington D.C.
Singapore
Las Vegas
Bangkok
Kuala Lumpur
Paris
Tijuana
Berlin
Atlanta
Nashville
Hong Kong Kowloon
Myrtle Beach
Copenhagen
Buenos Aires
Phoenix
Hollywood
Barcelona
Memphis
San Diego
Amsterdam
Manchester
Pattaya
München
Moskva
Dublin
Aten
Göteborg
Oslo
Bombay
Yankee Stadium
Prag
Marbella
Phuket
Seattle
Hamburg
Budapest
Helsingfors
Istanbul
 
Toppen