Senaste nytt

Vad samlar ni på? Förutom poäng och stämplar i passet

Ystad

Medlem
Småkul tråd - jag hakar på.
Funderade på om man kanske skulle skapa sitt egna lilla "resemuseum/utställning"
Varför inte @ResenärenLars - skaffa du ditt eget lilla "museum" - det har jag gjort. Inte bara för reseminnen, men minnessaker i allmänhet som kan vara kul att bevara (jag har t ex en ganska omfattande samling av mobiltelefoner efter alla mina år i "branschen", bl a en av de allra första GSM-telefonerna som såldes i Sverige). När det gäller reseminnen har jag en hel del sedlar och mynt från länder/valutor som inte längre finns. Jag har också några kylskåpsmagneter som jag samlat lite ostrukturerat - sitter inte på något kylskåp utan på vapenskåpet ("vapenskåpsmagneter" alltså).

20200723_222057.jpg


Förr i tiden, d v s före GPS blev allmänt tillgängligt och smartphones, brukade jag nästan alltid skaffa en karta över det land eller stad jag besökte. Så det har blivit några genom åren.

20200723_222258.jpg
 

jolmic

Medlem
För mig är det det vanliga: boardingcards, kartor och HRC T- shirts. Förut samlade jag på saltburkar, men de fick jag slänga för att min fru tyckte att de blev för många.
 

Valley

Medlem
Skickat så gott som allt kvarvarande i sista (utgår jag ifrån) flytten. Annars var det:
- Serietidningar (Seriemagasinet å Mad var det tunga)
- Ölunderlägg
- Öl. Sparade en flaska av varje sort
 

srg

Medlem
Jag vill svara ölunderlägg, men det är nog mer en kleptomani än ett regelrätt samlande ;)

Försöker dock att få med en kylskåpsmagnet som representerar både länder, stater och städer när det är möjligt.
 
Toppen