Senaste nytt

Vad räknas som "familj" hos SAS?

En kort sväng tillbaka till tidigare ämne i tråden. Var länge sedan jag gästat in någon i SAS lounge på familje-meriter (övriga fam. har haft EBG), men kommer snart att vara i position att resa med bl.a. mina då statuslösa föräldrar. Kikade kort på SAS hemsida EuroBonus-medlemsnivåer | SAS där det nu går att läsa

Du får ta med dig en vän eller upp till fyra familjemedlemmar in i loungen om ni reser med SAS, Star Alliance eller Widerøe.

D.v.s. ingen kommentar vad som räknas som familj längre. Någon som vet vad som gäller officiellt mht föräldrar och gästning nu för tiden?
"Klassisk" tolkning brukar vara i rakt upp- och nedstigande led. Något vidare även syskon, men det skulle jag inte räkna med om det inte framgår.
 

Kris

Medlem
Om du klickade vidare i några steg från din länk hade du hittat denna sidan:
Besök våra lounger – dra nytta av Wi-Fi, mat och dryck | SAS

”Ta med familjen: Om du har EuroBonus Guld- eller Diamant-kort kan du ta med familjen (maka/make/partner/föräldrar och egna barn – högst fyra familjemedlemmar) till SAS Lounge när familjemedlemmarna också reser med SAS eller Star Alliance.”
Säkert jag som är blind. Hittade inte denna info innan när jag klickade runt på SAS underbara sida... Faktiskt ej heller nu när jag sökte på motsvarande sträng. Men det gör inget alls, för du hjälpte mig snällt med min fråga. Tack för hjälpen.
 

CoooC

Medlem
Flyger ARN-CDG imorgon. Hur ser SAS på familjekonstellationen jag, fru plus fruns två föräldrar.
Står ju egna barn men inte egna föräldrar. :)

(maka/make/partner/föräldrar och egna barn – högst fyra familjemedlemmar)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Flyger ARN-CDG imorgon. Hur ser SAS på familjekonstellationen jag, fru plus fruns två föräldrar.
Står ju egna barn men inte egna föräldrar. :)

(maka/make/partner/föräldrar och egna barn – högst fyra familjemedlemmar)

Det är inte enligt reglerna men de kan säga OK. Jag har fått in svärmor i loungen utöver riktiga familjen. Totalt 5 Pers inkl mig.
 

robertkniv

Medlem
Någon som har erfarenhet av att ta med far/mor- föräldrar (alltså farfar, farmor, morfar, mormor etc.)?
Känns spontant som att om personalen inte är på svindåligt humör så bör det väl vara okej kan man hoppas
 

mjulven

Medlem
Ska ut och flyga med mina föräldrar och min syster imorgon från T5 Arlanda. Att jag (EBG) och mina statuslösa föräldrar kommer in är självklart enligt reglerna. Men hur är det för syrran?

I värsta fall borde jag ju kunna betala in 1 extra i SAS Business Loungen antar jag?
 
Toppen