Senaste nytt

Vad omvandlas bokningsklass "S" hos SAS till OS?

Senator

Moderator
Jag tror... med fokus på tror baserat på @AABack2ARN inlägg att för att det skall bokas i P, och därmed affärsklass så måste det finnas inventory vid bokningstillfälle, annars så blir det S som är ekonomiklass. En väg att titta är:
1. Kolla på CheckMyTrip med din SAS PNR. Kolla om det finns en annan PNR kopplat till Austrian flygningen i detaljerna.
2. Om det är samma som SAS, eller om det är egen Austrian: gå till Austrian Airlines - gode priser! och "My Bookings" antingen med SAS PNRn eller Austrian PNR om sådan finns. Där borde du se om det går att boka en plats i Businesskabinen. Det borde ge svar om det blev P eller S.
 
  • Gilla
Reactions: olo

agehall

Medlem
Jag tror... med fokus på tror baserat på @AABack2ARN inlägg att för att det skall bokas i P, och därmed affärsklass så måste det finnas inventory vid bokningstillfälle, annars så blir det S som är ekonomiklass. En väg att titta är:
1. Kolla på CheckMyTrip med din SAS PNR. Kolla om det finns en annan PNR kopplat till Austrian flygningen i detaljerna.
2. Om det är samma som SAS, eller om det är egen Austrian: gå till Austrian Airlines - gode priser! och "My Bookings" antingen med SAS PNRn eller Austrian PNR om sådan finns. Där borde du se om det går att boka en plats i Businesskabinen. Det borde ge svar om det blev P eller S.

Det kan funka - men man måste få upp bokningen och se en OS-flight, ser man bara SK-flightnummret så är det fortfarande osäkert.
 

Svante

Medlem
Ok, tack.
Inget extra pnr hos CheckMyTrip utan bara det fr SAS.
Inlogg hos OS, kan ej boka plats...samt info som tidigare: Klass S Economy Extra...
 

Svante

Medlem
Står bara SK flight:
Fredag
1 april 2016 15:15
16:55 Vienna
Copenhagen SK 9414
op_log_aua.png

Austrian Airlines(OS) Bekräftad Economy flex / S

Fredag
1 april 2016 18:10
19:20 Copenhagen
Stockholm SK 410
op_log_sk.png

Scandinavian Airlines(SK) Bekräftad Economy flex / S
 
Austrian har, mig veterligen, inte Eco+, så med största sannorlikhet är det en biljett i ekonomiklass på den sträckan.
Hade du bokat den i SAS Plus Full Flex, så hade det (kanske) blivit Business hos Austrian.

Bokade en one way ARN-OSL-VIE i full flex Plus där OS flög OSL-VIE, detta gav mig då plats i business. Bokningsklass C iof ;)
 

Storsteffe

Medlem
Står bara SK flight:
Fredag
1 april 2016 15:15
16:55 Vienna
Copenhagen SK 9414
op_log_aua.png

Austrian Airlines(OS) Bekräftad Economy flex / S

Fredag
1 april 2016 18:10
19:20 Copenhagen
Stockholm SK 410
op_log_sk.png

Scandinavian Airlines(SK) Bekräftad Economy flex / S

Hos OS? i så fall skulle jag förvänta mig Eco, hoppas jag har fel.
 
Toppen