Vad krävs för uppgradering till United Airlines Economy Plus?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av FrasseF, 7 Maj 2011.

1. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte kvällsflyget NRT-TPE i fredags i Ekonomi Plus och fick plats där redan vid incheckningen 06:00 på GUM som var dagens startpunkt. Kan beror på *A Gold (inte CO/UA) men ingen aning, märkte först när jag fick ett UA-boardingkort utskrivet att det var ekonomi plus. :)

Märkbart mycket bättre utrymme framåt uppskattades, men annars var det ju precis samma som en vanlig ekonomiplats. :)

2. Lite OT.

United brukar "sälja" extra miles vid check in när man checkar in via internet eller via deras check-in kiosk.
    Fick du någon erbjudande när du checkade in i Guam?

3. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, nej det sades inget om det vid incheckningen men jag är å andra sidan inte United-medlem.

4. OK, tack för svaret.
    Hoppas att det inte kommer några tyfoner till Taiwan nu.

5. rlager

rlager Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för bra tips. Håller med om att det verkar vara väldigt lite skillnad. Riktigt dåligt plats mot ganska dålig plats.

6. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ship #060 (N78060) av 767-400 som har fått nya konfiguration med economy extra samt flat beds i BusinessFirst (samma som 757-200 och 777-200).

Last edited: 22 November 2011
  7. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och även premiär för Channel 9 på ett Continental plan.
    För er som inte känner till detta så har det funnits ett bra tag på United och är en radiokanal som finns i IFE som man kan lyssna på radiotrafiken mellan flightdeck och ATC.

8. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hur mycket är det värt att betala för att uppgradera till UA+?

9. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    United Economy Plus?

I samband med min usa resa i höst så kommer jag flyga med united mellan chicago och San Fransisco.

Eftersom att jag har EBG så verarkar det som att jag kan välja i plats i planet på de rader som är united plus, Gör jag detta via uniteds sida så får jag dock betala för samma platser (45/55 dollar). Är det ett fel som gör att jag får boka de platserna eller borde jag få boka de platserna för att jag är *G ?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!