Senaste nytt

Vad kostar en Star Alliance award i SAS Plus?

LSH

Medlem
Säg att jag bokar Plus till USA med en UA-anslutning i ekonomi. Går det? Prissätts det som business?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Går inte att boka SAS Plus som Star Alliance award om jag förstått rätt. Så om du vill blanda in United så är det kört.
 
  • Gilla
Reactions: LSH

palmen

Moderator
Säg att jag bokar Plus till USA med en UA-anslutning i ekonomi. Går det? Prissätts det som business?
Borde prissättas som plus men har inga bevis för att det är så. Plus till USA med SAS är ju billigare än star alliance economy vilket du bokas i inrikes i USA.
 

LSH

Medlem
Fast både Go och Business blir ju dyrare när man blandar in andra alliansbolag. Borde inte Plus också bli det? Så det rimliga är ju att det antingen inte går eller också prissätts det som Business. Nu när så många alliansbolag har premiumekonomi så är det lite konstigt att det inte är med i prislistan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Fast både Go och Business blir ju dyrare när man blandar in andra alliansbolag. Borde inte Plus också bli det? Så det rimliga är ju att det antingen inte går eller också prissätts det som Business. Nu när så många alliansbolag har premiumekonomi så är det lite konstigt att det inte är med i prislistan.
Plus kostar 80k och star alliance economy kostar 70k till USA. Så om du blandar plus med economy lär det bli pluspriset.
United har inget som går att boka som premium economy inrikes i USA. Bokar du connection i USA i Business/First så får du betala business för hela resan.
 

Silferlood

Medlem
Det där blev jag inte så mycket klokare av... :cool:
Om du loggar in via *A bokningen så hittar jag inte Plus alls på SAS långlinjer, loggar jag in på vanliga 'Bästa pris' då finns det. Glöm inte att boka via via *Star så är det dyrare poängmässigt om du väljer SAS hela vägen.
 
Toppen