Vad kan jag förvänta mig av SJ-lounge sthlm?

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Atom, 21 Juli 2017.

1. Atom

Atom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat en mängd förstaklassbiljetter för en del resor och är dessutom grå-nivå hos SJ. Jag kommer ha ett par stopp i Sthlm.

Jag har förstått att SJ:s lounge inte är mycket att hänga i julgranen. Men jag undrar lite vad som finns? Finns det en Buffé? Vad består den av ? Går det äta sig mätt?
    Vilka tider är det?

Jag antar dock att de skalar ner loungen ordentligt nu under sommar50 kampanjen + att grå nivå har tillträde under sommaren. Men någon som varit där i sommar?

Jag ska åka dit nästa vecka nämligen och det hade varit nice att få i sig lite käk innan jag fortsätter norrut.

2. Lokföraren

Lokföraren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åker väldigt frekvent med SJ. Använder loungen regelbundet. Mest för att det är bra med sittplatser i lugn och ro.

Gratis kaffe/the. Någon msörgås eller småplock. Kakor och tidningar finns där.

Men inte mycket att hänga i granen.

3. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer i @Lokföraren inlägg. Det är "snacks" i matväg, typ frukt och kakor. Kaffe, te och jos finns. Hjälp med ev ombokningar. Samt lite lugnare och bekvämare än ute i stora hallen.

4. AndersPersson

AndersPersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj de verkar boka P både som saver och flex numera.

5. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det händer dock att riktig mat serveras men det är sällan. Frukost kan också vara ok.

6. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Dom kör stenhårt med kex, fikonmarmelad och ostar. :)

7. sammyj

sammyj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte i Stockholm men i SJs lounge i Göteborg bjöds det på jordgubbar så här innan midsommar

Riktigt trevligt!

C23734B6-1BE6-42B5-AC18-CFEE6CD12AAA.jpeg

Jönsson, Resenären, Thornado och 7 andra gillar detta.
  8. Är loungen i Sthlm öppen? Enligt en polare var den öppen för någon vecka sedan men på hemsidan står det att den är stängd under en stor del av sommaren?

9. Hachans

Hachans Medlem

Den är stängd fram till getingmidjan öppnar igen. Så din kompis hade nog rätt för sen var öppen för någon vecka sen innan de stängde getingmidjan.

10. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De borde alltså ha öppnat loungen igår, stämmer det?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!